fbpx

GWM Ora Good Cat rasmi dilancar – Dari RM140k, jaminan bateri 8 tahun

gwm ora good cat launch

SETELAH sesi preview dan pandu uji media bulan lepas, Great Wall Motors (GWM) hari ini melancarkan Ora Good Cat secara rasmi. Hatchback EV (elektrik) ini ditawarkan dalam empat varian dengan harga seperti berikut:

Ora Good Cat 400 Pro: RM139,800
Ora Good Cat 500 Ultra: RM169,800

Kedua-dua varian hadir dengan pengecaj mudah-alih dan pengecaj rumah, jaminan kenderaan 5-tahun/150,000km, jaminan bateri 8-tahun/180,000km, dan lima servis penyelenggaraan percuma.

Bergantung kepada varian, Ora Good Cat mempunyai dua pakej janaan kuasa. Yang pertama ialah bateri 48kWh dengan jarak pemanduan 400km, manakala versi lebih tinggi mendapat bateri 63kWh dengan jarak pemandua hingga 500km.

Output dan prestasi walaubagaiamanapun adalah sama, iaitu 143hp dan 210Nm tork, dihantar ke roda depan.

Dari segi pengecasan, varian asas Ora Good Cat akan menyokong sistem AC dan DC. Untuk AC, ia akan mengambil masa antara enam hingga lapan jam untuk caj penuh dengan 6.6kW. Sementara itu, pengecasan menggunakan DC hanya akan memerlukan 46 minit untuk 0 hingga 80 peratus.

Bagi varian Ultra dan Ultra G, ia mengambil masa 10 jam jika dicaj menggunakan AC, dan sepantas 40 minit untuk mencapai 80 peratus dengan pengecaj DC.

Ora Good Cat menampilkan rekaan retro moden yang memberikannya imej seperti MINI atau Beetle. Bergantung kepada varian, ia dilengkapi lampu LED sepenuhnya dengan DRL LED, keyless entry, kemasan kulit, panel skrin berkembar 10-inci untuk infotainmen dan 7-inci untuk instrumen, serta penghawa dingin dengan penapis PM2.5.

Kelengkapan keselamatan aktif juga agak banyak, antaranya Adaptive Cruise Control, Automatic Emergency Braking dengan Intersection Support, Front Collision Warning, Wisdom Dodge System, Lane Departure Warning, dan Lane Keeping Assist.

Apa pendapat anda mengenai ‘kucing baik’ atau Ora Good Cat setakat ini? Berbaloi dijadikan EV pertama?

Lihatkan Ulasan (1)
  • Thank you for your sharing. I am worried that I lack creative ideas. It is your article that makes me full of hope. Thank you. But, I have a question, can you help me?

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved