fbpx

Helikopter mendarat di padang Ipoh untuk ‘tapau’ 36 bungkus nasi ganja

helikopter nasi ganja 01

HELIKOPTER mendarat di padang pastinya mengundang perhatian masyarakat setempat, lebih-lebih lagi jika ia bukan aktiviti rutin oleh pihak polis atau tentera.

Sebuah helikopter mendarat di Padang Ipoh hari ini dan menariknya, ia berbuat demikian hanya untuk mengambil pesanan 36 bungkus nasi kandar popular yang dikenali sebagai Nasi Ganja.

Gambar: Facebook

Ketua polis Perak, Datuk Mior Faridalatrash Wahid mengesahkan bahawa sebuah helikopter dilihat di padang tengah-tengah bandar Ipoh, kira-kira jam 9:55 hingga 10:15 pagi.

“Selepas memeriksa dengan Ipoh Civil Aviation Authority of Malaysia (CAAM), kami mendapati helikopter itu hanya mendapat kebenaran mendarat di Lapangan Terbang Sultan Azlan Shah (LTSAS).

“Tiada kebenaran diberikan untuk mendarat di Padang Ipoh,” katanya.

Pihak polis telah menyerakan maklumat terperinci kejadian itu kepada CAAM untuk siasatan lanjut.

Hasil kajian kami, helikopter Bell 505 Jet Ranger X dengan nombor pendaftaran 9M-RCI itu dimiliki oleh Systematic Aviation Services (SAS) iaitu sebuah syarikat swasta yang mengendalikan sewaan dan penyelenggaraan pesawat berpangkalan di Lapangan Terbang Subang, Selangor.

Sementara itu, seorang pekerja Nasi Ganja yang enggan dikenali berkata, mereka memang menerima pesanan 36 bungkus hidangan popular itu yang mengandungi nasi, daging dan telur masin.

Dia pada mulanya menyangka ianya satu gurauan bahawa pesanan itu akan diambil menggunakan helikopter.

“Saya mulanya rasa ragu-ragu kerana tidak pernah sebelum ini pelanggan ‘tapau’ guna helikopter.

“Ini kali pertama pesanan diambil oleh pelanggan dengan helikopter. Ini pesanan paling banyak saya pernah terima, tetapi harga masih kekal RM10 sebungkus,” katanya.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved