fbpx

Pemandu valet rempuh dua Lamborghini Aventador Ultimae

lamborghini aventador ultimae valet 01

SEORANG pemandu valet di Perth, Australia menghadapi hari yang mengerikan di tempat kerja apabila kecuaiannya menyebabkan kerosakan kepada bukan satu tetapi dua buah supercar.

Sebuah video yang dimuat naik ke Instagram oleh Craig Jones menunjukkan pemandu malang itu melanggar sebuah Lamborghini Aventador Ultimae ketika sedang memandu sebuah Aventador Ultimae Roadster.

Menurut laporan, kejadian berlaku di Hotel Crown Resorts. Kedua-dua supercar tersebut dikatakan dimiliki oleh pengasas Virtual Gaming Worlds, Laurence Escalante, namun kapsyen Jones mengatakan bahawa kereta-kereta tersebut disewa.

Seperti yang boleh dilihat dalam video berkenaan, supercar tersebut mengalami kerosakan yang agak teruk pada bahagian kiri dan kanan bampar hadapan. Pemandu itu pula kelihatan terkejut dan keliru dengan apa yang baru berlaku.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Craig Jones (@craigjonesbjj)

Beliau kemudiannya keluar dari kereta dan cuba untuk menjelaskan bagaimana perlanggaran itu berlaku.

“Nampak bagaimana kedua-dua pedal itu terlalu rapat? Saya sedang menekan brek, dan ia terus bergerak,” katanya.

Sementara itu, Escalante dalam Instagram Stories-nya berkata situasi itu telah diuruskan oleh pihak Crown.

“Teruk, pengajaran untuk semua orang, tetapi saya sangat bertuah dan bersyukur atas segala-galanya,” kata bilionair laman web judi dalam talian itu.

Aventador Ultimae bukan calang-calang supercar kerana ia merupakan model edisi terhad di mana hanya 600 unit dihasilkan (250 unit Roadster, 350 unit Coupe). Di Malaysia, harga model ini bermula dari RM1.8 juta tidak termasuk cukai dan opsyen.

Ia dikuasakan oleh enjin 6.5 liter V12 yang menghasilkan 780 PS dan 720 Nm, jadi sudah tentu pemandu perlu berhati-hati ketika menekan pedal.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved