fbpx

Lelaki ini tidur dalam Proton Satria di hospital untuk mudah melawat anak sakit

tinggal di hospital

RAMAI yang berkata kasih sayang ibu tiada batasannya, tetapi begitu juga dengan kasih seorang ayah.

Adi Saifullizam Abdul Sani yang berusia 40 tahun telah menjadikan keretanya sebagai rumah sejak Jumaat lalu. Dia meletakkan keretanya di perkarangan Hospital Raja Permaisuri Bainun agar berada dekat dengan anaknya yang sedang menjalani rawatan tumor otak.

Gambar-gambar Proton Satria milik Adi dengan khemah di belakangnya telah tular di media sosial.

Anaknya yang berusia lapan tahun disahkan menghidap penyakit itu pada Jumaat lepas, menurut laporan New Straits Times. Dia kemudiannya dimasukkan ke wad dan menjalani pembedahan untuk mengambil sampel sel.

Adi berkata bahawa anaknya kini stabil, tetapi masih memerlukan rawatan di hospital. Menurutnya, walaupun isterinya berada di sisi anak mereka di wad, dia masih perlu tinggal berdekatan dengan mereka.

Dengan tinggal di dalam kereta, dia akan dapat berjalan kaki sahaja untuk melawat anaknya.

“Isteri saya di wad dengan anak kami. Tetapi saya tidak boleh berjauhan. Jika apa-apa berlaku, sekurang-kurangnya saya sudah di sini,” kata Adi.

Beliau yang bekerja di sebuah kilang di Bidor berkata dia telah mengambil cuti tanpa gaji untuk berada dekat dengan anaknya.

Dua lagi anak mereka kini dalam jagaan saudara mereka buat masa ini.

“Tidur dalam kereta tidak begitu selesa tetapi tidak mengapa, asalkan saya sudah berada berdekatan jika berlaku apa-apa,” tambah Adi.

“Beberapa kawan di Ipoh juga ada menawarkan tempat tinggal tetapi saya terpaksa menolak kerana jaraknya kira-kira sejam dari hospital.”

Sama-sama kita doakan agar anaknya sembuh seperti sedia kala dan urusan keluarga ini dipermudahkan semuanya.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved