fbpx

Nak dapat Tesla Cybertruck awal? Pilih versi Foundation Series yang berharga RM600k

Tesla Cybertruck 01

TESLA mengalu-alukan mereka yang telah menempah Cybertruck untuk memilih Foundation Series, yang bermula pada USD120,000 (RM599,920) hingga USD135,000 (RM629,910). Jika anda pilih konfigurasi Foundation Series ini, anda mungkin dapat sebelum hujung bulan ini.

Foundation Series hanya terhad kepada 1,000 unit. Perincian tidak begitu banyak pada masa ini, tetapi ada beberapa ciapan di X (dahulunya Twitter) yang berkongsi maklumat lanjut. Tetapi sebelum itu, kita akan lihatkan berkenaan nama Foundation Series.

Foundation Series ialah sebuah buku sains fiksyen yang ditulis oleh Isaac Asimov. Musk pernah berkata siri ini antara kegemarannya untuk dibaca dan beliau juga menjadi peminat Asimov.

Buku-buku Foundation Series menceritakan berkenaan galaksi yang akan berlanggar. Seorang individu cuba menghalang perkara ini dari berlaku. Mungkin Musk meminati siri ini kerana beranggapan dirinya menjadi penyelamat dalam Foundation Series ini.

Menurut maklumat yang ditemui dari ciapan, forum, Facebook dan sebagainya, Tesla mula memberikan undangan untuk mereka yang menempah supaya memilih Foundation Series. Undangan itu bertulis:

“Sebagai pemegang tempahan awal, anda diundang menempah Cybertruck Foundation Series anda, dengan spesifikasi penuh dan mempunyai lencana ditempa laser edisi terhad, aksesori premium, alatan mengecas dengan Powershare, tayar all-terrain, Full-Self Driving, dan macam-macam lagi.”

Tesla menambah yang penghantaran telah bermula di California dan Texas dan mereka akan meneruskan lagi di “lebih banyak negeri pada 2024”. Hanya dua negeri buat masa ini, kedua-duanya dengan kilang Tesla.

Harga bagi Cybertruck Foundation Series ini ialah USD122,135 dan jika anda mahu ciri-ciri lain seperti range extender, perlu tambah lagi.

Cybertruck telah mula diserahkan dalam satu acara baru-baru ini dan kesemua 12 unit tersebut adalah Foundation Series. Jadi ada baki 988 unit.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved