fbpx

Toyota Urban SUV Concept beri bayangan SUV kompak BEV untuk pasaran Eropah

Toyota Urban SUV Concept 01

TOYOTA baru-baru ini telah mendedahkan kereta konsep baharu mereka yang memberi bayangan kepada SUV elektrik bateri (BEV) bersaiz kompak yang akan dilancarkan di Eropah pada 2024.

Dikenali sebagai Urban SUV Concept, kereta itu dikatakan akan bersaing dalam segmen B-SUV dengan ukuran panjang 4,300 mm, lebar 1,820 mm dan tinggi 1,620 mm.

Ini secara tidak langsung meletakkan Urban SUV Concept di antara Yaris Cross dan C-HR dari segi saiz. Menurut Toyota, ia akan menjadi model paling kompak dalam rangkaian BEV yang terdiri daripada enam model yang dirancang untuk pasaran Eropah menjelang 2026.

Seperti yang boleh dilihat, kereta konsep ini tampil dengan bahagian hadapan mirip ikan yu tukul seperti yang digunakan oleh model-model terkini Toyota termasuk Prius, bZ3 dan bZ4X.

Untuk bahagian sisi, terdapat kemasan hitam pada bahagian bawah badan yang kelihatan seragam dengan tiang A dan bumbung yang dicat dalam warna yang sama. Pemegang pintu belakang pula disorokkan untuk penampilan yang kemas.

Bahagian belakang pula tampil sporty dengan spoiler bumbung berkembar dan bar lampu nipis yang merintangi pintu tailgate.

Gambar ruang kabin belum didedahkan namun menurut Toyota, Urban SUV Concept mempunyai kabin yang fleksibel yang boleh disesuaikan untuk mengutamakan penumpang atau barangan.

Perincian mengenai trenkuasa juga tidak diumumkan namun pengeluar kenderaan dari Jepun itu berkata versi produksi akan ditawarkan dalam versi pacuan roda hadapan atau semua roda, dengan dua pilihan kapasiti bateri.

Lihatkan Ulasan (1)
  • Hello, i think that i saw you visited my blog thus i came to “return the desire”.I am attempting to to find issues to improve my website!I suppose its ok to use some of your concepts!!

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved