fbpx

Mercedes-Benz GLS 450 4Matic facelift dilancarkan – RM1 juta

Mercedes-Benz GLS 450 4Matic 01

MAYBACH GLS 600 terlalu mahal? Jangan risau, pelanggan yang inginkan Mercedes-Benz GLS masih boleh mendapatkan varian GLS 450 4Matic versi facelift yang telah dikemas kini dari segi rekaan luaran dan dalaman, telematiks dan sistem pacuan.

Untuk bahagian luaran, GLS 450 tampil dengan gril yang menonjol dengan empat jeriji melintang yang dicat dalam warna Silver Shadown, serta gril liang udara dengan bingkai hitam berkilat pada bahagian bampar.

Model ini didatangkan standard dengan pakej AMG Line, rim multi-spoke AMG berukuran 22 inci dan lampu hadapan Multibeam LED. Ia boleh didapati dalam pelbagai warna termasuk warna baharu Sodalite Blue Metallic dan Manufaktur Alpine Grey Solid.

Turut disertakan adalah sistem suspensi Airmatic, bilah pengelap cermin Magic Vision Control, pintu soft close dan Guard 360° yang bertindak untuk memantau keadaan sekeliling kenderaan bagi tujuan keselamatan.

Di dalam, terdapat sistem infohibur MBUX yang membawakan paparan dalam rekaan baharu, serta sistem hiburan tempat duduk belakang (MBUX High-End Rear Seat Entertainment System) yang merangkumi dua skrin sentuh 11.6 inci untuk menonton filem atau melayari Internet.

Untuk upholsteri, stereng dibalut kulit Nappa, tempat duduk dibalut kulit berwarna hitam, manakala papan pemuka dan beltline menampilkan balutan Artico. Trim kayu walnut pula menaikkan seri papan pemuka dan konsol tengah.

Di samping kusyen aktif, fungsi urutan, pemanas dan penyejuk pada tempat duduk, ciri-ciri seperti Energizing Air Control dan Driving Assistance Package turut disertakan.

GLS 450 dikuasakan oleh enjin enam silinder sebaris berkapasiti 3.0-liter yang mampu menghasilkan 381 PS dari 5,800 hingga 6,100 rpm dan 500 Nm pada 1,800 rpm. Enjin ini dipadankan dengan motor elektrik yang memberikan kuasa tambahan sebanyak 20 PS dan 200 Nm.

Walaupun mempunyai berat sekitar 2.5 tan, SUV bersaiz penuh ini mampu memecut dari 0 hingga 100 km/j dalam 6.1 saat sebelum mencapai kelajuan maksimum 250 km/j.

Untuk memudahkan pemanduan, GLS 450 didatangkan dengan Active Parking Assist dengan Parktronic, serta Parking Package dengan kamera 360 darjah yang menawarkan pandangan ‘bonet telus’ dalam mod Off-Road.

Harga jualan GLS 450 4Matic bermula dari RM999,888 (harga atas jalan tidak termasuk insurans, dengan cukai jualan 10%).

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved