fbpx

Chery Omoda E5 rasmi dilancar, RM146,800, 201hp, 430km jarak pemanduan

chery omoda e5 launch 02

CHERY Omoda E5 akhirnya dilancarkan secara rasmi hari ini, menjadi pesaing terbaharu dalam segmen SUV segmen-B elektrik sepenuhnya (EV).

Ia ditawarkan dengan harga dan pakej seperti berikut:

RM146,800
Jaminan 7 tahun
Jaminan bateri 8 tahun
Penggantian bateri percuma bila Battery Health menurun kepada 70 peratus

Sebagai tambahan, 2,000 pelanggan pertama juga akan mendapat pemasangan Wallbox percuma V2L Charger percuma, dan kredit pengecasan RM1,000.

Omoda E5 didatangkan dengan bateri 61kWh yang memberikan jarak pemanduan sehingga 430km. Output bagi motor elektrik adalah 201hp dan 340Nm tork.

Dengan pengecasan pantas DC, ia boleh dicas dari 30 hingga 80 peratus dalam masa 28 minit sahaja.

Dari segi rupa, Omoda 5 EV tidak mendapat gril seperti versi petrol, sebaliknya ruang depannya bertutup. Ia juga didatangkan dengan rim aero untuk lebih kecekapan dari segi aerodinamik.

Selain itu, ia juga menampilkan skrin melengkung 2K berdefinisi tinggi berukuran 24.6 inci yang dikuasakan oleh cip Qualcomm. Turut disertakan adalah fungsi Vehicle-to-Load (V2L).

Ciri pemanduan Omoda E5 ini menampilkan fungsi Easy Start-Up, Creep, Pocket Brake, One Pedal Driving, dan AGS Active Air Intake System.

Chery Omoda E5 juga menyokong fungsi V2L iaitu pengecasan perkakasan luaran seperti ketuhar, gril bakar, periuk nasi, malah skuter elektrik.

Empat warna ditawarkan untuk Omoda E5 iaitu Aqua Green, Khaki White, Phantom Grey, dan Dark Black. Terdapat juga dua pilihan warna kabin – Blue & Baige, atau Black.

SUV EV ini boleh mula ditempah sekarang di mana-mana 40 wakil jualan Chery seluruh negara. Apa pendapat anda mengenai Chery Omoda E5 dengan pakej yang ditawarkan?

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved