fbpx

“Cikgu Off-Road” terima hadiah Aveta Ranger Max Explorer

cikgu-off-road-aveta-malaysia-1

Sebagai penghargaan terhadap jasa Cikgu Ben Zaid dan dua rakan pengajar, Aveta Malaysia telah menghadian tiga unit Aveta Ranger Max Explorer. 

Motosikal berkenaan diserahkan dalam satu majlis “Off-Road Education Outreach: Teachers Rally with Aveta” yang berlangsung di Kuala Lumpur, pada Rabu. 

Cikgu Ben Zaid dan rakan-rakannya yang sanggup menempuh perjalanan lebih 60km mengharungi laluan berlumpur dan berbukit untuk tiba di Sekolah Kebangsaan Balar, Gua Musang, Kelantan bagi menyampaikan ilmu kepada anak-anak Orang Asli telah mencuri perhatian orang ramai termasuk pihak Aveta sendiri. 

Untuk itu, Aveta berasakan sumbangan berupa Aveta Ranger Max Explorer yang didatangkan dengan ciri lasak akan membantu memudahkan perjalanan Cikgu Ben Zaid bersama rakan-rakannya untuk ke sekolah berkenaan.

 

Difahamkan, jika cuaca baik, perjalanan ke sekolah hanya memakan masa 3 jam namun perjalanan tersebut akan menjadi hampir 10 jam jika cuaca buruk. 

Terkenal dengan jolokan “Cikgu Off-Road” di media sosial, Cikgu Ben sering berkongsi video perjalanan ulang alik ke perkampungan Orang Asli. 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved