fbpx

Chery Omoda E5 kini boleh ditempah, akan tiba di pusat pameran hujung minggu ini

Chery OMODA E5_a

Chery Malaysia mengumumkan bahawa Chery Omoda E5 yang dinantikan akan tiba di pusat pameran Chery di seluruh negara, bermula hujung minggu ini (24 Feb).

Para pelanggan dan peminat Chery dijemput untuk melihat dengan lebih dekat crossover elektrik itu serta membuat tempahan sebelum pelancaran rasminya pada 6 Mac nanti.

Dijangkakan berharga sekitar RM160,000, Omoda E5 menampilkan motor elektrik tunggal pada gandar hadapan yang menjana 201 hp dan 340 Nm.

Ia juga didatangkan dengan bateri jenis lithium iron phosphate berkapasiti 61 kWj yang menawarkan jarak pandu sejauh 430 km mengikut kitaran (WLTP).

Untuk pengecasan, Omoda E5 menyokong pengecasan AC 9.9 kW dan pengecasan DC pada kapasiti sehingga 80 kW yang boleh mengisi semula bateri dari 30% hingga 80% dalam hanya 30 minit.

Selain itu, ia juga menampilkan skrin melengkung 2K berdefinisi tinggi berukuran 24.6 inci yang dikuasakan oleh cip Qualcomm. Turut disertakan adalah fungsi Vehicle-to-Load (V2L).

Chery Malaysia berkata model ini juga telah berjaya dalam Ujian Merentasi Air dan Ujian Mencengkam Lantai, sekaligus membuktikan bahawa ia mampu menghadapi pelbagai rintangan dan memastikan pengalaman memandu yang lebih selamat.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved