fbpx

Jaecoo J7, SUV premium uji kemampuan off-road di M4TREC

jaecoo j7 off-road 05

Baru-baru ini, Jaecoo J7 telah menguji kemampuan off-roadnya di M4TREC 4WD Training and Experience Centre. Menurut Jaecoo, SUV premium mereka itu mendapat pujian dari pihak M4TREC atas keupayannya melalui halangan off-road yang sukar.

Jaecoo J7 telah dipertontonkan baru-baru ini dan dijangka dilancarkan secara rasmi pada suku kedua nanti.

M4TREC sering menjadi lokasi ujian bagi peminat dan penggiat pacuan empat-roda (4WD) negara ini. Dengan iklim Malaysia yang panas dan sering hujan, pastinya menjadi pelengkap kepada cabaran di M4TREC.

Jaecoo J7 dilengkapi dengan enjin 1.6-liter TGDI, dengan output maksima 197hp dan 290Nm tork. Ia digandingkan dengan kotak gear automatik 7-kelajuan dwi-klac dan mempunyai pilihan pacuan roda-depan dan semua-roda (AWD).

Untuk memastikan penilaian yang menyeluruh terhadap J7, para pelatih pakar M4TREC telah menetapkan pelbagai halangan mencabar semasa ujian, termasuk ujian “roller ramp”, ujian artikulasi, lintasan bukit (ridge crossing), dan turunan cerun.

J7 menunjukkan kebolehannya mengatasi keadaan jalan yang sukar serta ketahanan impak, dengan mudah menakluk halangan yang pelbagai. Ini dibantu dengan sistem All Road Drive Intelligent System (ARDIS) yang mengawal agihan kuasa sepantas 0.1 saat.

“Keupayaan off-road J7 yang luar biasa telah mengejutkan kami, ditunjukkan melalui navigasinya yang lancar melalui medan yang kasar dan mencabar di M4TREC,” kata seorang instruktur bertauliah M4TREC.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved