fbpx

Honda CR-V e:HEV RS – harga rasmi diumumkan, RM195,900

Honda CR-V Launch

HONDA Malaysia hari ini mengumumkan harga rasmi Honda CR-V e:HEV RS serba baharu iaitu RM195,900.

Model flagship ini diperkenalkan pada Disember lalu bersama tiga lagi varian iaitu 1.5L S (RM159,900), 1.5L E (RM169,900) dan 1.5L V (RM181,900).

Tidak seperti varian-varian lain, CR-V e:HEV RS menampilkan enjin 2.0-liter empat silinder kitaran Atkinson yang boleh menghasilkan 148 PS pada 6,100 rpm dan 190 Nm pada 4,500 rpm.

Penggerak utama trenkuasa hibird ini merupakan motor elektrik yang menjana 184 PS dan 335 Nm. Kuasa disalurkan ke roda hadapan menerusi transmisi e:CVT.

Dari segi penampilan, varian RS ini boleh dibezakan menerusi lencana RS pada gril dan tailgate, Active Shutter Grille, rel bumbung, kemasan hitam pada antena dan cermin sisi, serta rim aloi 18 inci dalam warna Berlina Black.

Bukan itu sahaja, bahagian bawah bampar depan dan belakangnya juga dicat sama dengan warna badan. Ciri-ciri lain yang turut disertakan termasuk lampu LED depan dan belakang, lampu membelok berjujukan LED, Active Cornering Light dan kemasan krom pada ekzos.

Bahagian dalaman pula menampilkan upholsteri kulit dengan jahitan merah, pelarasan lapan hala dan fungsi memori pada tempat duduk pemandu, head-up display, pengecas wayarles dan dua port USB.

Sistem infohibur merangkumi panel instrumen TFT 10.2 inci, skrin sentuh 9.0 inci dengan Apple CarPlay dan Android Auto, serta sistem audio Bose yang mempunyai 12 pembesar suara.

Ciri-ciri keselamatan pula terdiri daripada Honda Sensing dengan sembilan ciri, dua beg udara, Honda LaneWatch dan kamera 360 darjah. Turut disertakan adalah Honda Connect.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved