fbpx

Volkswagen panggil balik 6,671 unit kenderaan akibat isu beg udara Takata

VW Airbag Recall campaign – Visual 2

VOLKSWAGEN Passenger Cars Malaysia (VPCM) telah mengumumkan panggilan semula ke atas 6,671 unit kenderaan yang dikeluarkan antara 2010 dan 2014 susulan isu keselamatan beg udara Takata.

Kempen panggilan semula ini melibatkan enam model Volkswagen iaitu Golf GTI generasi keenam, Eos, Passat CC, Polo, Beetle dan Vento, yang dilengkapi dengan dengan perumah penjana gas beg udara bahagian pemandu.

Menurut VPCM, kebimbangan terhadap komponen berkenaan adalah disebabkan kemerosotan pada propelan penjana akibat kelembapan udara yang tinggi dan turun naik suhu dalam jangka masa yang panjang. Ini boleh menyebabkan kecederaan kepada pemandu dan penumpang.

Syarikat itu dalam satu kenyataan berkata mereka telah mengambil langkah yang perlu bersama rakan pengedarnya untuk memastikan ketersediaan alat ganti dan proses panggilan semula berjalan dengan lancar. Kempen panggilan semula di seluruh negara ini akan dijalankan secara berperingkat untuk menguruskan bilangan kes.

“Semua pemberitahuan kepada pemilik yang dikenal pasti, berdasarkan pangkalan data Volkswagen akan dijalankan melalui e-mel dan WhatsApp, dan pelanggan yang membeli kenderaan daripada pemilik terdahulu atau pengedar kereta terpakai dinasihatkan untuk segera menghubungi pengedar bertauliah Volkswagen terdekat untuk pengesahan,” katanya.

Sekiranya penggantian alat ganti diperlukan, kos buruh dan alat ganti tidak akan dikenakan ke atas pemilik.

Pemilik boleh melayari https://www.volkswagen.com.my/volkswagen-service/repair-and-service/service-action dan memasukkan nombor VIN 17 digit yang terdapat di bahagian bawah sebelah kiri cermin depan kenderaan mereka.

Lihatkan Ulasan (1)
  • Hi there,

    We run an Instagram growth service, which increases your number of followers safely and practically.

    We aim to gain you 300-1000+ real human followers per month, with all actions safe as they are made manually (no bots).

    The price is just $60 (USD) per month, and we can start immediately.

    Let me know if you wish to see some of our previous work.

    Kind Regards,
    Megan

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved