fbpx

Triton Tuners Club Malaysia jayakan AGM, sumbang pusat pengumpulan sampah bergerak

mitsubishi triton agm 2023 06

BARU-baru ini, bandar Kuantan menjadi lokasi bagi kelab Triton Tuners Club Malaysia (TTCM) menjayakan mesyuarat tahunan mereka yang ke-11.

Acara yang diadakan pada 10 hingga 13 November bertempat di De Rhu Beach Resort, Balok itu menghimpunkan pemilik Mitsubishi Triton dan ahli kelab dari seluruh Semenanjung Malaysia.

Hari pertama pada petang Jumaat menyaksikan ketibaan lebih 100 kenderaan peserta secara berperingkat memasuki perkarangan hotel.

Di hari kedua, acara dipenuhi dengan aktiviti seperti sukaneka Telematch Hari Keluarga, program CSR dengan gotong-royong membersihkan kawasan sekitar pantai, dan sumbangan TTCM berupa pusat pengumpulan sampah dan kitar semula bergerak.

Program kemuncak ialah Annual Grand Meeting (AGM) yang dibuat di dewan bertutup untuk ahli-ahli berdaftar. Agenda mesyuarat kali ini termasuklah hala tuju kelab, lantikan ahli jawatan kuasa baharu, dan sesi bergambar sebelum persiapan makan malam.

Menurut Muhammad Farid bin Ayob, Presiden TTCM, kelab ini merupakan organisasi berdaftar dengan ROS dengan jumlah keahlian melebihi 300 orang sejak ditubuhkan pada 2010.

Beliau juga menyatakan pengharagaan kepada semua ahli dan peserta yang terlibat dalam acara kali ini, dan berharap semangat kerjasama serta setia kawan sesame ahli dapat dikekalkan.

Hari kedua ditamatkan dengan makan malam, penyampaian hadiah sukaneka, dan sesi cabutan bertuah yang menawarkan set rim suka dan tayar Yokohama. Ia dimenangi oleh Abdullah Sani dan disampaikan oleh CEO Mitsubishi Motors Malaysia sendiri, Shinya Ikeda sebagai tetamu khas.

Antara aktiviti dan sumbangan TTCM terhadap masyarakat sebelum ini adalah seperti misi bantuan banjir, lawatan amal ke rumah anak-anak yatim dan orang tua, dan menjadi kenderaan sokongan kepada korporat serta agensi kerajaan.

Teks dan gambar: Raziman Sipico

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved