fbpx

Goodyear Assurance Maxguard dilancar dengan jaminan 2 dalam 1, dari RM250 seunit

goodyear assurance maxguard 01

GOODYEAR Malaysia hari ini melancarkan Assurance MaxGuard, ahli terbaru dalam keluarga Assurance. Tayar ini disokong oleh jaminan “perlindungan dua dalam satu”, bak kata Goodyear.

Teknologi ActiveGrip – perlindungan cengkaman

Diinspirasikan oleh tayar konsep Gooedyear 360, Assurance MaxGuard dilengkapi dengan Teknologi ActiveGrip yang dapat membantu kenderaan mengurangkan jarak berhenti.

Reka bentuk perintis corak pelindung gelombang air membantu meningkatkan cengkaman dan bentuk kaviti yang dioptimumkan meningkatkan saiz kontak dengan jalan sebanyak 10 peratus. Kedua-dua ciri tersebut menyumbang kepada prestasi brek dalam keadaan basah yang lebih singkat.

Kompaun bunga tayar silika penuh generasi baharu dengan 80 peratus lebih silika yang digabungkan dengan resin penggalak basah berubah mengikut permukaan jalan dengan lebih banyak kontak mikro, menghasilkan cengkaman yang lebih kuat pada jalan terutamanya dalam keadaan basah.

Teknologi DuraGuard – perlindungan impak

Untuk membina tayar lebih kuat dan tahan lasak yang dapat menangani impak jalan, jurutera Goodyear memanfaatkan Teknologi DuraGuard bagi mengoptimumkan bahan kompaun dan pembinaan tayar.

Ketahanan tambahan disokong oleh dua lapisan rangka dengan ketumpatan serta kekuatan wayar tayar yang lebih tinggi dan dua lingkaran dengan besi ketegangan tinggi bagi menangani kesan luka serta hentakan yang tidak dijangka.

“Assurance MaxGuard direka bentuk untuk memberikan tahap keselamatan yang lebih tinggi, membolehkan pengguna kami meneroka segala kemungkinan yang tiada batasannya di atas jalan,” ujar Naib Presiden Pembangunan Produk dan Kualiti, Goodyear Asia Pasifik, Greg Hanna.

“Prestasi dalam keadaan basah yang luar biasa dan ketahanan produk yang boleh dipercayai memberikan perlindungan menyeluruh,” tambahnya.

Assurance MaxGuard boleh didapati dalam 18 saiz di Malaysia, harga dari RM250 hingga RM485 sebiji. Ia sesuai untuk pelbagai jenis sedan saiz pertengahan seperti Toyota Camry, Honda Civic, Volkswagen Passat dan model-model popular lain dalam pasaran APAC.

Selain itu, dengan pembelian mana-mana tayar pengguna Goodyear, anda boleh mendaftar untuk Jaminan Worry Free Assurance (WFA) yang menawarkan jaminan bahaya jalan selama setahun untuk melindungi pelanggan dari kerosakan bahaya jalan, dua kali pemeriksaan keselamatan tayar percuma untuk ketenangan tambahan semasa memandu, dan lima tahun jaminan untuk sebarang kerosakan pembuatan tayar yang dibeli.

Dari hari ini hingga 30 November 2023, pelanggan yang membeli dua atau empat biji tayar Assurance MaxGuard akan diberikan ganjaran kredit Touch ‘n Go eWallet sebanyak RM40. Ikuti langkah-langkah mudah berikut untuk menyertai:

Langkah 1: Beli tayar Goodyear Assurance MaxGuard dari mana-mana kedai penyertaan Goodyear atau Kedai Rasmi Goodyear Malaysia di Lazada atau Shopee atau gunakan baucar Goodyear Grab (SNPL).

Langkah 2: Daftarkan tayar anda untuk Jaminan Worry Free Assurance (WFA) di https://www.goodyear.com.my/warranty/register-your-tyres.

Langkah 3: Terima mesej WhatsApp dari Goodyear Malaysia di 012-998 8410 untuk tujuan pengesahan dan  bayaran semula kredit Touch ‘n Go.

Langkah 4: Terima kredit Touch ‘n Go eWallet anda dalam tempoh 14 hari bekerja selepas penghantaran yang berjaya.

Tertakluk kepada terma dan syarat.

Untuk mendapatkan maklumat lanjut mengenai saiz Goodyear Assurance MaxGuard yang disediakan di Malaysia, sila lihat senarai di bawah atau lawati Goodyear Autocare terdekat anda untuk maklumat lanjut.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved