fbpx

Dua supercharger Tesla baharu ditambah, kini 14 lokasi

pengecas tesla 01

BULAN lepas, Tesla Malaysia mengumumkan supercharger mereka di Pavilion Kuala Lumpur telah diaktifkan, dengan ikon dalam peta rangkaian di laman web menyala merah.

Tesla berkata semasa pelancaran bahawa mereka mempunyai 12 supercharger di negara ini. Kini mereka telah menambah dua lagi lokasi baharu, iaitu di Petaling Jaya, Selangor dan Alor Gajah, Melaka.

Supercharger di Petaling Jaya menjadi yang kedua di bandar raya itu. Supercharger di Alor Gajah pula sesuatu yang penting, ia bermakna pemilik-pemilik boleh memandu ke selatan tanah air dengan lebih mudah.

Belum ada maklumat terperinci mengenai lokasi-lokasi lain, tetapi pertambahan rangkain pengecas mereka setakat ini nampak menjanjikan dan agak cepat.

Seperti disebut, lokasi pengecas Tesla Supercharger di Pavilion Kuala Lumpur merupakan satu-satunya yang telah diaktifkan, dengan lapan ruang pengecas yang mampu menyokong sehingga 250kW.

Kadar pengecasan ialah RM1.25/kWh, dan terdapat juga bayaran idle (menunggu) sebanyak RM4 per minit.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved