fbpx

Tesla Master Plan mahu perluas rangkaian Supercharger, pengecasan mudah untuk pengguna

tesla malaysia 06

TESLA secara rasmi kini di Malaysia, maka anda boleh dapatkan jaminan dan khidmat selepas jualan rasmi. Mereka melancarkan Tesla Model Y sebagai model pertama untuk pasaran negara kita. Ya, lebih banyak model selepas ini.

Dalam acara pelancaran itu juga, Tesla turut mendedahkan Master Plan mereka untuk pasaran Malaysia. Antaranya pengalaman mengecas holistik dimana anda boleh mengecas sehingga 120km dalam hanya lima minit dengan menggunakan Supercharger yang menyokong sehingga 250kW.

Mereka akan membina infrastruktur pengecasan di rumah untuk para pemilik dengan kadar sehingga 70km per jam. Untuk fasiliti pengecasan awam seperti Tesla Supercharger pula, ia akan ditempatkan di lokasi-lokasi strategik. Pemilik akan boleh mengecas sehingaa 400 atau 500km per jam.

Tesla juga mengumumkan bahawa mereka akan menambah rangkain Supercharger di luar Lembah Klang, antaranya di Johor dan Pulau Pinang. Ini akan membolehkan anda memandu Tesla ke luar negara, untuk ke Hatyai misalnya.

Buat masa ini semasa pelancaran, Tesla telah menyediakan rangkaian Supercharger pertama di ruang parkir Pavilion KL yang mampu menempatkan lapan kereta dalam satu masa. Menurut Tesla, fasiliti itu mengambil masa kira-kira dua minggu sahaja untuk disiapkan.

Di samping itu, Tesla telah bekerjasama dengan rakan niaga seperti Pavilion, Sunway, dan Quill untuk pembinaan rangkaian Supercharger pada masa akan datang.

Buat anda yang membeli Tesla juga, khidmat selepas jualan akan disokong oleh rangkaian pusat pameran, pusat servis yang juga lengkap dengan stesen Supercharger.

Belum dimaklumkan berapa jumlah yang akan dibuka, tetapi dengan gaya agresif mereka, kami rasa pasti cukup untuk menampung keperluan pemilik nanti.

Maklumat penuh mengenai Tesla Model Y yang baru dilancarkan boleh dibaca di sini. Apa pendapat anda mengenai kehadiran Tesla ke Malaysia?

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved