fbpx

Chery Malaysia rai serahan pertama unit CKD Omoda 5 dan Tiggo 8 Pro

chery ckd 04

CHERY Malaysia mengumumkan baru menyempurnakan penyerahan kenderaan pemasangan tempatan (CKD) bagi model Omoda 5 dan Tiggo 8 Pro.

Acara yang dijalankan di kilang CKD Chery di Inokom Kulim, Kedah itu juga menzahirkan komitmen mereka untuk operasi pemasangan tempatan serta untuk memberikan pengalaman baik kepada pelanggan.

Acara itu juga menyaksikan penyerahan replika kunci dari Pengara Urusan Inokom Corporation, Mr. Kui Seng Huat kepada Pengarah Operasi Kilang Chery Malaysia, Mr. Xu Jing Zhong, selain tetamu kehormat lain.

Unit CKD pertama Omoda 5 dan Tiggo 8 Pro diserahkan secara rasmi kepada Chery Malaysia, menandakan permulaan era baharu dalam sektor automotif negara ini.

Chery jual 740,000 kenderaan untuk separuh pertama 2023

Dalam perkembangan antarabangsa, Chery Group dilaporkan telah menjual 741,400 kenderaan untuk enam bulan pertama 2023, bersamaan peningkatan 56 peratus untuk tempoh sama berbanding tahun lepas.

Data ini dikongsi oleh China Association of Automobile Manufacturers (CAAM). Menurut perkongsian itu juga, jumlah eksport China bagi suku pertama 2023 juga melebihi 1.07 juta kenderaan, melebihi angka Jepun, sekaligus menjadikan China pengeksport kenderaan terbesar di dunia.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved