fbpx

Lotus Emeya, pesaing Porsche Taycan akan diperkenalkan pada 7 September

Lotus Emeya Teaser 01

LOTUS telah mengumumkan bahawa model sedan elektriknya, yang sebelum ini digelar Type 133, akan dikenali secara rasmi sebagai Emeya. Ia akan membuat kemunculan sulungnya pada 7 September ini.

Gambar dan video teaser yang disiarkan tidak menunjukkan bentuk sedan EV itu dengan jelas namun seperti yang boleh dilihat, model itu mempunyai lampu nyalaan siang terpisah di hadapan dan bar lampu melintang yang panjang di belakang.

Emeya dibina menggunakan platform Electric Premium Architecture (EPA) yang turut digunakan oleh Eletre. Ini bermakna ia berkemungkinan besar menampilkan senibina elektrik 800 volt dan pek bateri berkapasiti 112 kWj dengan jarak pandu sekitar 600 km untuk varian asas dan 490 km untuk varian tinggi.

Bukan itu sahaja, senibina tersebut juga merangkumi fungsi pengecasan pantas (DC) sehingga 350 kW yang boleh memulihkan tenaga bateri dari 10 hingga 80 peratus dalam hanya 20 minit.

Gambar oleh: DrivingElectric

Trenkuasa juga mungkin tidak jauh berbeza dengan apa yang ditawarkan pada Eletre – motor elektrik tunggal pada gandar belakang dengan 603 hp untuk varian asas dan S, serta dua motor elektrik dengan kuasa keseluruhan melebihi 900 hp untuk varian R.

Selain itu, ia juga dijangka menampilkan sistem suspensi udara, stereng roda belakang, kawalan olengan aktif dan aerodinamik aktif.

Lihatkan Ulasan (1)
  • I’ve readd a few just right sfuff here. Definitely worth bookmarking for revisiting.
    I surprise how a lot effort you placee to maje this kind off magnificent informaive wweb site.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved