fbpx

Yamaha Y15ZR SE tampil dengan kit aero dan warna baharu – RM9,498

Yamaha Y15ZR SE 02

HONG Leong Yamaha Motor (HLYM) hari ini melancarkan Yamaha Y15ZR SE baharu yang tampil lebih sporty dengan warna menarik serta kit aero.

Model ini boleh didapati di semua wakil pengedar sah Yamaha di seluruh negara bermula 15 Ogos 2023, dengan harga jualan bermula dari RM9,498 tidak termasuk pendaftaran dan insurans. Setiap pembelian didatangkan dengan kunci cakera brek bernilai RM100.

Sebagai perbandingan, Y15ZR versi standard yang dilancarkan pada Disember 2022 dijual pada harga RM8,998.

Untuk perbezaan sebanyak RM500 itu, anda mendapat sebuah kapcai yang bergaya dengan kit aero yang merangkumi tiga komponen iaitu visor pada bahagian hadapan, serta skup udara pada bahagian sisi dan ekor.

Selain itu, Y15ZR SE juga didatangkan dengan skema warna baharu yang merangkumi warna biru, merah dan hitam, serta tidak ketinggalan warna emas pada rim.

Untuk enjin, model edisi istimewa ini kekal dengan enjin silinder tunggal SOHC bersesaran 150 cc yang menghasilkan 15.4 PS pada 8,500 rpm dan 14.4 Nm pada 6,500 rpm. Ia dipadankan dengan transmisi lima kelajuan.

Sistem suspensi terdiri daripada fork teleskopik di hadapan dan lengan ayun di belakang, manakala sistem brek merangkumi cakera hidraulik pada bahagian hadapan dan belakang. Rim yang digunakan adalah berukuran 17 inci.

Ciri-ciri lain termasuk lampu utama LED, meter LCD digital, pemula enjin elektrik, butang passing light dan butang killswitch.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved