fbpx

Yamaha Y15ZR – empat warna baharu, harga dari RM8,998

Yamaha Y15ZR Orange 45 Front Right

HONG Leong Yamaha Motor (HLYM) hari ini mengumumkan empat pilihan warna baharu untuk Yamaha Y15ZR dan harga yang telah dikemas kini.

 

 

Mulai bulan ini, Y15ZR boleh didapati dalam warna menyerlah iaitu kuning, perak, hijau matte dan jingga. Harga jualan bermula dari RM8,998 tidak termasuk insurans dan pendaftaran, RM500 lebih tinggi berbanding harga sebelum ini.

Menurut HLYM, pilihan warna baharu ini boleh didapati di wakil pengedar bertauliah Yamaha di seluruh negara bermula 7 Disember. Setiap pembelian didatangkan dengan kunci cakera brek bernilai RM100.

Tiada apa-apa perubahan dari segi mekanikal, bermakna Y15ZR masih dipacu oleh enjin silinder tunggal SOHC bersesaran 150 cc yang menghasilkan 15.4 PS pada 8,500 rpm dan 14.4 Nm pada 6,500 rpm. Ia dipadankan dengan transmisi lima kelajuan.

Y15ZR menggunakan rim berukuran 17 inci dan untuk sistem brek pula, ia dilengkapi dengan cakera depan dan belakang. Sistem suspensi pula terdiri daripada fork teleskopik dan lengan ayun belakang.

Selain itu, ia juga didatangkan dengan lampu utama LED, meter LCD digital, pemula enjin elektrik, butang passing light dan juga butang killswitch.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved