fbpx

Volkswagen Tiguan Allspace dapat ciri bantuan pemandu IQ.DRIVE, harga bermula RM166k

Tiguan Allspace R-Line with IQ.DRIVE

SELEPAS diperkenalkan pada Arteon R-Line 4Motion bulan lalu, sistem bantuan pemandu Volkswagen iaitu IQ.DRIVE kini diperkenalkan pula pada barisan Tiguan Allspace.

Ini bermakna sistem berkenaan disertakan secara standard pada ketiga-tiga varian Tiguan Allspace iaitu R-Line 4Motion, Elegance dan Life.

Tiguan Allspace Elegance

IQ.DRIVE membawakan beberapa ciri bantuan pemandu termasuk Front Assist, Adaptive Cruise Control, Side Assist, Rear Cross Traffic Alert dan Lane Assist. Selain itu, semua varian Tiguan Allspace juga mendapat pengecas tanpa wayar.

Seperti sebelum ini, Tiguan Allspace didatangkan standard dengan Digital Cockpit dan skrin sistem infohibur Discover Pro berukuran 9.2 inci bersama App-Connect tanpa wayar.

Sebagai varian tertinggi, Tiguan Allspace R-Line 4Motion dikuasakan oleh gabungan enjin 2.0 TSI turbo dan transmisi DSG tujuh kelajuan yang mampu menjana 220 PS dan 350 Nm.

Varian flagship itu juga mempunyai rim aloi Sebring 19 inci, serta sistem audio digital Harman Kardon 480W yang terdiri daripada amplifier 16 saluran dan 10 unit pembesar suara.

Sementara itu, Tiguan Allspace Elegance dan Allspace Life pula dilengkapi enjin 1.4 TSI turbo yang mampu menghasilkan 150 PS dan 250 Nm yang dipadankan bersama kotak gear DSG enam kelajuan.

Menurut Volkswagen Passenger Cars Malaysia (VPCM), gandingan itu menawarkan penjimatan bahan api sekitar 7.7 l/100 km.

Ketiga-tiga varian Tiguan Allspace boleh didapati dengan Pakej Jaminan Volkswagen (VAP) yang memberikan pelanggan jaminan lanjutan tanpa had perbatuan dan penyelenggaraan selama tiga tahun.

Bergantung kepada model, VAP dijual pada harga dari RM8,000 hingga RM10,000. Pelanggan yang tidak mahu membeli pakej jaminan itu akan menerima jaminan tanpa had perbatuan selama dua tahun dan bantuan tepi jalan untuk lima tahun.

Tiguan Allspace dengan IQ.DRIVE dijual pada harga bermula dari RM165,990 untuk varian Life, RM194,990 untuk Elegance dan RM245,990 untuk R-Line 4Motion. Harga-harga yang disebutkan ini tidak termasuk VAP.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved