fbpx

Volkswagen Arteon R-Line 4MOTION kini dengan IQ.DRIVE

Volkswagen Arteon R-Line IQ.DRIVE 1

VOLKSWAGEN Passenger Cars Malaysia (VPCM) telah melancarkan Arteon R-Line 4MOTION baharu yang kini dilengkapi dengan teknologi IQ.DRIVE.

Teknologi berkenaan membawakan dua ciri bantuan pemandu iaitu Bantuan Hadapan (Front Assist) dan Kawalan Jelajah Adaptif (Adaptive Cruise Control) untuk pemanduan yang lebih selesa dan selamat.

Selain itu, sedan fastback itu juga dilengkapi dengan port pengecasan tanpa wayar.

Aspek prestasi tidak berubah, di mana Arteon R-Line dikuasakan oleh enjin turbo 2.0-liter empat silinder TSI yang menghasilkan 280 PS dan 350 Nm.

Dengan kotak gear DSG tujuh kelajuan dan sistem pacuan 4Motion, ia boleh memecut dari 0 ke 100 km/j dalam masa hanya 5.6 saat. Ia juga menawarkan penjimatan bahan api sekitar 7.4 liter/100 km.

Kelengkapan yang disertakan pada model ini termasuk Lampu Membelok Dinamik (Dynamic Cornering Lights), serta lampu belakang LED 3D yang hadir dengan lampu membelok jenis ‘sequential’.

Turut disertakan adalah ciri All Weather Light yang memberikan pencahayaan lebih luas bagi meningkatkan pandangan sewaktu cuaca buruk dan gelap.

Di dalam, terdapat Digital Cockpit bersaiz 11.7 inci yang memaparkan pelbagai maklumat penting, serta sistem infohibur Discover Pro dengan skrin bersaiz 9.2 inci yang hadir dengan kawalan suara dan gerakan, serta ketersambungan tanpa wayar App-Connect untuk Apple Car Play dan Android Auto.

Pemandu boleh mengubah suai pemanduan mereka dengan ciri Dynamic Chassis Control (DCC) yang menawarkan lima mod pemanduan iaitu Eco, Comfort, Normal, Sport dan Individual, serta sehingga 15 tetapan tertentu.

Dari segi keselamatan, Arteon hadir dengan Bantuan Sisi (Side Assist), Rear Cross Traffic Alert dan Bantuan Lorong (Lane Assist), sistem 360 Area View, Post Collision Braking System, Intelligent Crash Response System (ICRS) dan Electronic Different Lock (XDS).

Harga cadangan Arteon R-Line 4MOTION dengan IQ.DRIVE adalah RM299,900. Ia disertakan dengan penyelenggaraan percuma selama tiga tahun, jaminan tanpa had perbatuan dan bantuan tepi jalan selama lima tahun.

Ia boleh didapati dalam lima warna iaitu Manganese Grey, Lapiz Blue, Pyrite Silver, Deep Black dan Oryx White.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved