fbpx

Ribuan calon serbu sesi temuduga terbuka Tesla Malaysia

temuduga tesla thumb

SESI temuduga ‘walk-in’ oleh Tesla Malaysia yang diiklankan sebelum ini diserbu ribuan orang ramai pada Sabtu lepas.

Difahamkan sesi temuduga yang bermula dari jam 12 tengah hari sehingga 4 petang itu diadakan di pejabat Cyberview Sdn Bhd yang terletak di Persiaran Apec, Cyberjaya. Bagaimanapun seawal jam 10.00 pagi lagi ribuan calon dilihat mula beratur sehingga mengakibatkan kesesakan.

Tesla Malaysia sebelum ini dilaporkan telah mengiklankan pengambilan pekerja untuk operasi ibu pejabatnya yang pertama di negara ini dan berita itu telah tular di media sosial.

Menerusi iklan itu, lima perjawatan dibuka kepada orang awam iaitu penasihat jualan, penasihat jualan perusahaan, penasihat penghantaran, pakar sokongan pelanggan dan penasihat perkhidmatan.

Selain lima jawatan yang diiklankan, Tesla Malaysia turut mencari banyak jawatan lain untuk diisi. Permohonan boleh dibuat menerusi laman rasmi Tesla, di bahagian Career. Antara jawatan lain itu adalah akauntan senior, juruteknik IT dan pakar operasi penghantaran.

Awal Mac lalu, Tesla mengumumkan akan membuka sebuah ibu pejabat di Malaysia menerusi Pusat Pengalaman dan Pusat Servis Tesla.

Ia susulan Kementerian Pelaburan, Perdagangan dan Industri (MITI) telah meluluskan permohonan Tesla untuk mengimport Kenderaan Bateri Elektrik (BEV) ke negara ini.

Sumber gambar: Soya Cincau

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved