fbpx

Tesla Malaysia kini buka peluang pekerjaan di Kuala Lumpur!

tesla malaysia 01

DAPAT dilihat di laman LinkedIn dan web Tesla di bawah ruangan Career, sah bahawa Tesla Malaysia kini membuka peluang pekerjaan. Jawatan-jawatan yang ditawarkan merangkumi bidang IT, rekrut, penasihat jualan, dan operasi tempahan.

Pada 1 Mac lepas, Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Malaysia mengumumkan bahawa Tesla akan masuk ke negara ini secara rasmi dengan operasi jualan, servis, dan rangkaian supercharger.

Tesla Services Sdn Bhd telah ditubuhkan berserta jabatan perakaunan, pembiayaan dan sokongan IT. Dan nama syarikat itu baru-baru ini telah ditukar kepada Tesla Sdn Bhd.

Apa yang menarik, bentuk perniagaan yang tertulis dalam Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) ialah “Wholesale and retail of new motor vehicles” atau pemborongan dan jualan kenderaan baharu.

Dua lagi bentuk perniagaan adalah ‘perkhidmatan lain berkaitan pengangkutan darat NEC’ serta ‘penyelenggaraan dan baik pulih kenderaan bermotor’.

Dokumen SSM itu juga menunjukkan pemegang saham utama ialah Tesla International BV dengan 3,598,308 saham, dan syarikat itu berpangkalan di Amsterdam, Belanda.

Mana yang sedang mencari kerja bolehlah mencuba nasib, mana tahu dapat jadi staf Tesla Malaysia kan! Anda boleh lihat senarai jawatan yang ditawarkan itu di sini.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved