fbpx

Mercedes E-Class 2023 akan dapat aplikasi TikTok dan Zoom

mercedes c-class w214 01

MERCEDES-Benz E-Class 2023 generasi baharu dijangka membuat pelancaran globalnya pada 25 April ini, pengeluar itu mengumumkan. Sementara itu, Mercedes turut membekalkan imej menunjukkan profil sisi E-Class W214 itu.

Sama seperti ruang dalaman yang didedahkan awal tahun ini, kita jangkakan rekaan luar E-Class 2023 generasi baharu ini juga mendapat elemen dari kembar elektriknya. Sebaliknya, sedan ini nampaknya membawakan bentuk lebih tradisional berbanding bentuk melengkung EQE.

Tetapi cermin belakang nampaknya akan lebih condong disebabkan bumbungnya yang lebih kemas dan sleek. Kita dapat lihat juga garisan karakter di sepanjang sisi kereta yang menghubungkan lampu depan dan belakang.

Tiada sebarang spesifikasi teknikal diumumkan, tetapi kita boleh jangkakan barisan elektrifikasi sepenuhnya, bermakna sama ada mendapat mild hybrid atau PHEV. Hal ini juga serupa untuk GLS dan GLC.

Walaubagaimanapun kita tidak perlu berteka-teki akan rupa dalamannya, kerana Mercedes telah mendedahkan rupa kabinnya awal tahun ini.

Ia akan mendapat rekaan Superscreen, pengganti kepada Hyperscreen dalam EQS dan EQE. Perbezaan utamanya adalah ia menampilkan skrin berlainan untuk kluster instrument, dan posisi lebih menegak untuk lebih mudah dilihat semasa memandu.

Sistem operasi MBUX juga telah dikemas kini untuk menyokong aplikasi-aplikasi seperti TikTok, Zoom dan Angry Birds. Dua aplikasi pertama (TikTok dan Zoom) akan menggunakan kamera binaan dalam kereta di atas papan pemuka untuk merakam video semasa tidak bergerak.

The MBUX operating system has also been updated to support downloadable apps including TikTok, Zoom, and Angry Birds among others – the first two will utilise a new in-car camera perched atop the dashboard for video while the car is stationary.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved