fbpx

TAS KL 2023 himpun lebih 91,000 pengunjung, edisi kedua tahun depan!

tokyo auto salon kl 2023

SERAMAI lebih 91,000 pengunjung dan peminat kereta telah membanjiri acara Tokyo Auto Salon Kuala Lumpur (TAS KL) yang diadakan buat julung kalinya di Malaysia International Trade and Exhibition Centre (MITEC) pada 9 hingga 11 Jun lepas.

“Bagi pihak MUSE Group dan Element X Strategis, saya ingin menyampaikan penghargaan kepada semua pengunjung dan rakan niaga kami, pempamer, peserta automotif dan rakan media,” kata CEO MUSE Group Asia, Riduwan Matni.

“Pencapaian ini tidak dapat direalisasikan tanpa semua sokongan dan dedikasi anda. Dengan sokongan yang kami perolehi ini, TAS KL sangat teruja untuk kembali dengan edisi kedua pada 2024 walaupun perancangan asalnya untuk diadakan dua tahun sekali. Maklumat lanjut menyusul,” katanya.

Dalam sejarah 40 tahun Tokyo Auto Salon dianjurkan, ia telah menjadi antara acara antarabangsa paling utama untuk para peminat dan peserta pameran.

Acara itu merupakan platform berprestij bagi pengeluar serta syarikat aftermarket untuk mempamerkan produk dan inovasi terkini mereka.

Secara purata, kira-kira 1,000 kenderaan, 500 pempamer, 400 booth dan lebih 300,000 pelawat menghadiri acara itu setiap tahun.

Acara TAS KL yang pertama kali diadakan baru-baru ini diadakan di tapak berkeluasan 130,000 kaki persegi merangkumi tiga dewan.

Ia turut menerima penghormatan dengan kehadiran kereta-kereta dari Jepun serta wakil para tuner seperti Top Secret, Spoon, HKS, dan GReddy.

 

@engear.tv Toyota 2000GT Kereta Rare Kegemaran James Bond #engeartv #toyota #toyota2000gt #2000gt #rare #jamesbond #review #shorts #fyp #malaysia #tokyoautosalonkl #tokyoautosalon2023 #jdm #jdmcars ♬ original sound – ENGEAR SHOP

 

@engear.tv Van Nissan NV350 Ada Sound Sistem RM40K #engeartv #nissan #nv350 #soundsystem #soundsystemculture #woofer #hammertech #sound #audio #malaysia #tokyoautosalon2023 #tokyoautosalonkl #taskl2023 #reels #van #fyp #shorts ♬ original sound – ENGEAR SHOP

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved