fbpx

Mitsubishi Colt 2023 diperkenalkan untuk pasaran Eropah, rebadge dari Renault Clio

Mitsubishi Colt 03

COLT bukanlah satu nama yang asing bagi peminat Mitsubishi. Kini, setelah beberapa tahun menghilang dari pasaran, Colt kembali ke pasaran Eropah sebagai sebuah model hatchback lima pintu yang bergaya.

Jika anda fikir model ini nampak saling tak ubah dengan Renault Clio facelift yang diperkenalkan pada April lalu, anda sebenarnya tidak salah. Colt baharu ini sememangnya adalah versi rebadge kepada Clio dan ia juga dibina menggunakan platform CMF-B yang dibangunkan oleh perikatan Renault-Nissan-Mitsubishi.

Walaupun begitu, Colt mempunyai elemen reka bentuknya yang tersendiri seperti rekaan gril Dynamic Shield, lampu nyalaan siang LED berbentuk L serta tulisan ‘MITSUBISHI’ pada bahagian tailgate.

Ruang dalamannya menampilkan rekaan papan pemuka yang serupa dengan Clio, dengan paparan berukuran tujuh atau 9.3 inci berserta Apple CarPlay/Android Auto dan kluster instrumen digital sebagai antara ciri utama.

Bergantung kepada varian, Colt juga didatangkan dengan sistem audio premium Bose, serta pelbagai jenis sistem bantuan pemandu termasuk Adaptive Cruise Control dengan Stop & Go, Lane Departure Prevention, Forward Collision Mitigation, Lane Departure Warning, Auto High Beam, Traffic Sign Recognition, Blind Spot Warning dan Rear Cross Traffic Alert.

Untuk enjin pula, Colt akan ditawarkan dengan trenkuasa hibrid yang menampilkan gabungan enjin petrol 1.6-liter, dua motor elektrik (alternator-starter dan motor utama), transmisi automatik dan bateri 1.2 kWj.

Sebagai alternatif, pelanggan juga boleh mendapatkan versi enjin turbo 1.0-liter dengan transmisi manual enam kelajuan atau versi 1.0-liter naturally aspirated yang dipadankan dengan transmisi automatik lima kelajuan.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved