fbpx

Toyota GR Yaris dengan kit Pandem akan buat kemunculan di Tokyo Auto Salon KL

pandem toyota gr yaris thumb

TOKYO Auto Salon Kuala Lumpur yang akan berlangsung pada 9-11 Jun depan bukan sahaja bakal menyaksikan pameran kereta-kereta modifikasi dari syarikat talaan utama dari Jepun, tetapi juga bakal menjadi platform kemunculan GR Yaris dengan kit Pandem pertama di Malaysia.

Pandem GR Yaris itu merupakan salah satu dari 14 jentera yang akan dipamerkan oleh RS Auto Accessories. Pandem GR Yaris menampilkan kit badan lebar dengan tambahan 200mm di depan dan belakang.

Kit ini menampilkan lip depan, diffuser belakang, canards sisi, skirt sisi, gerbang roda depan dan belakang, spoiler, serta corong udara di bampar belakang.

Stance GR Yaris ini dikemaskan lagi dengan rim Rays 21C 18-inci dengan offset negatif, dan dibaluti dengan tayar Bridgestone Potenza RE71RS untuk prestasi sepadan. Ia juga mendapat roll-cage GR sepenuhnya.

Dari segi janaan kuasa pula, kit Pandem didatangkan dengan turbo GT Auto, ECU Motec, kemasukan udara venture, dan sistem ekzos kustom. Kesemua ini memberikan kuasa mencecah 500hp, penambahan ketara dari 320hp yang dihasilkan enjin standard GR Yaris.

RS Auto Accessories beribu pejabat di Butterworth, Pulau Pinang dan pakar dalam talaan serta kit badan untuk kenderaan-kenderaan Jepun dan Continental. Mereka telah menjadi pengedar jenama seperti Varis, Boost Logic, dan Brabus sejak 2009.

Jentera lain yang akan dipamerkan pada acara di Malaysia International Trade and Exhibition Centre (MITEC) itu termasuklah Nissan GT-R Top Secret dengan badan lebar karbon, selain GT-R dari Varis, APR dan NISMO.

Penampilan lain yang boleh dijangkakan adalah Civic Type-R FK8, dua lagi GR Yaris dari HKS dan Varis, BMW M4 ADRO, dan Mitsubishi Evo 9 MR Varis.

Beberapa persembahan dan bengkel akan diadakan sepanjang acara berlangsung. Pembeli tiket awal akan berpeluang menyertai cabutan bertuah yang menawarkan dua tiket ke Tokyo Auto Salon 2024 di Jepun yang ditanggung sepenuhnya.

Tiket ke Tokyo Auto Salon KL dijual pada harga RM60 untuk dewasa dan RM28 untuk kanak-kanak. Ia boleh didapati di www.tokyoautosalonkl.com.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved