fbpx

Ducati DesertX tiba di Malaysia dengan liveri khas RR22, dari RM113k

ducati desertx 2023 08

SEJAK pelancarannya awal tahun ini, Ducati DesertX telah dijangka menjadi pesaing utama dalam segmen adventure (ADV). Buat peminat Ducati di Malaysia, berita baik kerata DesertX kini bersedia menemui anda.

Ducati Malaysia telah mengumumkan pelancaran model itu, dan ditawarkan dengan liveri RR22 baharu yang direka khas dengan kerjasama Audi dan bekas penunggang MotoGP, Danilo Petrucci.

Mengambil inspirasi Audi RS Q e-tron iaitu kenderaan EV yang telah memenangi rali Dakar sebanyak 4 kali, liveri RR22 ini dihasilkan dengan teliti oleh pakar-pakar di Ducati Style Center. Ini merangkumi gandingan warna hitam, kelabu, dan merah yang cukup garang.

Ducati DesertX mengekalkan penggunaan enjin Testastretta V-Twin 937cc dengan kuasa 110hp dan 92Nm tork.

Dengan rim 21-inci depan dan 18-inci belakang serta suspensi tinggi (9.1-inci depan, 8.7-inci belakang), DesertX menawarkan jarak kelegaan tanah yang cukup bagi membolehkan menakluki permukaan off-road tidak rata.

Sebagai sebuah ADV moden juga, Ducati DesertX dilengkapi ciri terkini seperti Cornering ABS, Traction Control, Anti-Wheelie, Engine Braking Control, Quickshifter, Riding Modes, dan Power Modes.

DesertX boleh menjadi milik anda dengan harga RM112,900 untuk Star White Silk dan RM115,900 untuk RR22 Matt Saturn Grey.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved