fbpx

Gracshaw Gennex Japan Edition tawar 6 rekaan unik dari anak tempatan – RM420 seunit

Gracshaw Japan Edition pelancaran

GRACSHAW telah melancarkan barisan topi keledar edisi khas yang dikenali sebagai Japan Edition. Terdapat enam rekaan unik yang boleh dipilih, setiap satu dengan tema dan cerita yang tersendiri.

Model Japan Edition adalah berasaskan model Gennex yang mempunyai rekaan open-face dan double visor. Ia dijual pada harga RM420 seunit dan setiap topi keledar didatangkan dengan beg galas eksklusif.

Menurut Gracshaw, setiap topi keledar Japan Edition menampilkan elemen Jepun yang dikategorikan kepada tiga tema iaitu cerita rakyat, budaya pop dan catatan sejarah.

‘Kurita’ mendapat ilham reka bentuk daripada sotong gergasi dari kisah dongeng Jepun yang popular, manakala ‘Tsuru’ menampilkan burung jenjang bermahkota merah, spesis burung yang paling jarang ditemui dan dipercayai membawa tuah.

Sementara itu, ‘Japop’ diinspirasikan oleh budaya anime dan manga, menampilkan karakter-karakter menarik termasuk Astro Boy. ‘Tengu’ pula merupakan makhluk sakti nakal bermuka merah dan berhidung panjang yang dikatakan memiliki kuasa mengawal angin.

Rekaan ‘Oda’ memberi pengiktirafan kepada Nobunaga Oda, hulubalang Jepun yang berani semasa zaman Sengoku, manakala ‘Karasu’ pula menampilkan senjata yang digunakan oleh para ninja seperti shuriken, kunai dan kusarigama.

Farizan bin Md Akir dari Bahagian Pemasaran, Double Site Marketing, berkata model Japan Edition idireka bentuk di Pulau Pinang dan dibuat di Jitra, Kedah.

“Ini merupakan rangkaian topi keledar paling unik dan menarik daripada Gracshaw dan kami mengambil masa hampir lapan bulan untuk membangunkannya daripada peringkat konsep hinggalah kepada pengeluaran.” katanya lagi.

Topi keledar Gracshaw Japan Edition boleh dibeli secara dalam talian melalui https://shop.gracshaw.com, Kedai Rasmi Gracshaw di Shopee https://shopee.com.my/gracshaw.os dan melalui laman Facebook https://www.facebook.com/gracshaw.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved