fbpx

Jualan UMW Toyota Motor meningkat 8 peratus pada Mei

Toyota Vios 2023 04

UMW Toyota Motor (UMWT) telah mengumumkan prestasi jualan mereka bagi bulan Mei 2023, di mana syarikat itu berjaya menjual sebanyak 7,875 unit kenderaan Toyota dan 129 unit kenderaan Lexus.

Angka tersebut menjadikan jumlah keseluruhan sebanyak 8,004 unit, 8 peratus lebih tinggi berbanding 6,767 unit yang dicatatkan pada April 2023.

Bagi jualan semasa bagi 2023 (YTD), jualan terkumpul UMWT telah mencecah sebanyak 39,990 unit dalam tempoh lima bulan pertama tahun ini, menunjukkan pertumbuhan sebanyak 8 peratus berbanding 36,972 unit yang dicatatkan dalam tempoh sama tahun lalu.

Bulan Mei 2023 juga menyaksikan UMWT mengambil pendekatan proaktif dalam memenuhi tanggungjawabnya untuk menyediakan solusi pengangkutan rendah karbon bagi memenuhi keperluan rakyat Malaysia.

Sebagai contoh, syarikat itu membawa masuk beberapa unit contoh model kenderaan elektrik Toyota bZ4X untuk menjalankan penyelidikan pasaran dan penilaian teknikal dengan keadaan jalan raya tempatan.

Langkah ini selaras dengan strategi Toyota yang mensasarkan untuk mencapai neutraliti karbon dengan menawarkan pelbagai jenis pilihan, termasuk kenderaan elektrik bateri (BEV), kenderaan elektrik sel bahan api (FCEV) dan kenderaan elektrik hibrid (HEV).

Dalam perkembangan lain, Lexus baru-baru ini membuka bilik pameran mesra eko pertamanya di Klang, membuktikan komitmennya dalam mengurangkan jejak karbon dan mencapai neutraliti karbon menjelang 2050.

Pengedar rasmi, PCM Klang Motor pula menawarkan peluang kepada pemilik Toyota untuk menaik taraf kenderaan mereka kepada model Lexus menerusi program tukar-beli mereka.

Selain itu, Lexus RX generasi kelima telah dilancarkan dalam varian RX 350 Luxury, pada harga RM468,888 tidak termasuk insurans.

Akhir sekali, UMWT mengadakan promosi Toyota Extra Mile pada bulan ini di mana pelanggan berpeluang menikmati promosi bernilai sehingga RM8,000. Corolla ditawarkan dengan ansuran bulanan bermula RM1,108, manakala Vios pula boleh dimiliki dari RM688 sebulan.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved