fbpx

Lexus RX 350 generasi baharu dilancarkan di Malaysia – RM469k

Lexus RX 350 Luxury 01

LEXUS Malaysia telah melancarkan Lexus RX generasi kelima ke pasaran tempatan, di mana ia ditawarkan dalam satu varian sahaja iaitu RX 350 Luxury.

Harga jualan bermula dari RM468,888 (atas jalan tidak termasuk insurans) dan model ini datang dengan jaminan lima-tahun tanpa had perbatuan. Tempahan dibuka bermula hari ini.

Dari segi penampilan, RX 350 hadir dengan rekaan menonjol dan segar dengan gril baharu yang lebih halus dan bersahaja. Bucu bonet juga dinaikkan, manakala bucu tingkap belakang direndahkan bagi memberikan SUV ini postur yang lebih rendah.

Melengkapkan imej serba baharu model ini adalah pilihan warna metalik yang direka menggunakan teknologi sonik khusus Lexus.

Dari segi saiz, RX yang menggunakan platform GA-K ini lebih lebar sebanyak 25 mm, manakala jarak antara rodanya juga bertambah sebanyak 60 mm.

Ruang dalaman RX mengetengahkan konsep Tazuna yang memfokuskan untuk memberi hubungan yang lebih rapat antara kenderaan dan pemandu.

Navigasi, radio dan pelbagai fungsi lain boleh diakses menerusi paparan berukuran 14 inci, manakala suis di stereng disepadukan dengan paparan head-up bagi membolehkan pemandu memberi perhatian sepenuhnya terhadap pemanduan.

Turut disertakan adalah ciri Active Noise Control (ANC) yang membantu mengurangkan bunyi bising di dalam kabin.

Kuasa dibekalkan oleh enjin turbo 2.4-liter empat silinder yang menghasilkan 279 PS pada 6,000 rpm dan 430 Nm dari 1,700 hingga 3,600 rpm. Enjin ini dipadankan dengan transmisi automatik lapan kelajuan dan sistem AWD.

Selain itu, RX 350 juga dilengkapi dengan sistem suspensi Adaptive Variable Suspension (AVS) SUV yang dikatakan boleh membantu mengawal daya hentakan untuk memberikan lebih keselesaan.

Untuk sistem keselamatan, terdapat Lexus Safety System+ (LSS+) yang merangkumi Panoramic View Monitor, Rear Cross Traffic Alert, Blind Spot Monitor dan Safe Exit Assist. Seperti NX, RX 350 juga mempunyai sistem operasi pintu E-Latch.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved