fbpx

Triumph Batu Caves dilancarkan, pusat penjualan pertama di bawah Didi Automotive

Triumph Batu Caves 01

TRIUMPH Motorcycles Malaysia akan merasmikan tiga pusat jualan baharu sebagai sebahagian daripada rancangannya untuk memperkembangkan rangkaian pengedaran dan memperkukuhkan jenama motosikal itu di negara ini.

Nampaknya Batu Caves menjadi lokasi pilihan pertama untuk pusat penjualan Triumph di bawah kendalian Didi Automotive. Ia dioperasikan oleh Gene Advance Sdn Bhd yang telah dilantik sebagai rakan pengedar rasmi.

Menurut Didi Automotive, fasiliti baru di pusat pameran Triumph ini menyediakan pengalaman terbaik dalam industri kepada pelanggan, menawarkan kemudahan bertaraf dunia, kakitangan yang terlatih, serta servis selepas jualan dan khidmat pelanggan yang terbaik.

“Semangat Gene Advance terhadap motosikal dan dedikasi mereka yang teguh untuk menyampaikan pengalaman pelanggan yang cemerlang sepadan dengan nilai-nilai Triumph Motorcycles. Kecekapan mereka akan meningkatkan keupayaan kami untuk menyampaikan kegembiraan, kepuasan, dan kejayaan kepada peminat motosikal di Malaysia,” katanya dalam satu kenyataan.

Bersempena dengan pelancaran ini, syarikat itu turut mengumumkan harga rasmi Triumph Trident 660 versi 2023 iaitu RM45,900.

Jentera naked ini dikuasakan oleh enjin sejukan cecair tiga silinder bersesaran 660 cc yang menghasilkan 81 PS pada 10,250 rpm dan 63.7 Nm pada 6,250 rpm. Ia dilengkapi dengan fork terbalik 41 mm dan penyerap hentak RSU dengan pelarasan pramuatan, kedua-duanya dari Showa.

Mereka yang berminat untuk melihat dengan lebih dekat barisan motosikal Triumph, boleh mengunjungi Triumph Batu Caves di No 1-3, Jalan Sri Batu Caves 9, Taman Sri Batu Caves, 68100 Batu Caves, Selangor.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved