fbpx

Ital Auto pengedar rasmi baharu Ferrari di Malaysia

ferrari 296 gts 2022 official04

SEPERTI yang anda mungkin sedia maklum, Naza Italia kini bukan lagi pengedar eksklusif Ferrari di Malaysia. Kerjasama antara kedua syarikat itu tamat berkuat kuasa 8 April lalu setelah hampir 15 tahun menjalin hubungan sebagai rakan perniagaan.

Kini, Ferrari telah mengumumkan bahawa peranan itu akan diambil alih oleh Ital Auto Malaysia Sdn Bhd bermula 5 Mei 2023. Ital Auto Malaysia adalah anak syarikat Ital Auto Pte Ltd yang merupakan pengimport dan pengedar rasmi Ferrari di Singapura sejak 2009.

Ital Auto pula merupakan sebahagian daripada Kumpulan Komoco yang turut bertanggungjawab mengendalikan beberapa jenama automotif lain termasuk Hyundai dan Maserati di negara republik itu.

Dalam satu kenyataan, Ferrari berkata Ital Auto Malaysia akan mengambil alih deposit dan tempahan sedia ada dari Naza Italia.

Seluruh pasukan operasi dari Naza Italia juga telah dipindahkan ke Ital Auto Malaysia bagi memastikan kesinambungan kepada pelanggan dan permulaan operasi yang lancar.

Selain itu, sebuah pusat servis sementara di Glenmarie juga sedang dalam proses pembinaan dan dijangka sedia untuk memberikan khidmat aftersales menjelang Jun 2023. Ini akan diikuti dengan sebuah bilik pameran sementara di Hotel Four Seasons Kuala Lumpur menjelang Ogos tahun yang sama.

Pusat 3S rasmi akan dibuka kepada pelanggan pada suku pertama tahun 2025.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved