fbpx

Naza Italia tamatkan kerjasama dengan Ferrari, berkuat kuasa April ini

ferrari 296 gts 2022 official01

SELEPAS beberapa khabar angin kebelakangan ini, kini sah bahawa Naza Italia Sdn Bhd bukan lagi pengedar eksklusif kenderaan Ferrari di Malaysia, berkuat kuasa 9 April 2023. Perkara ini juga disahkan oleh pihak Naza dalam satu kenyataan media.

“Naza Automotive telah mengkaji semula jenama di bawah kami untuk melihat kesesuaian dengan strategi perniagaan. Kami telah bersetuju untuk menamatkan kerjasama dengan Ferrari S.p.A (Ferrari) disebabkan jangkaan mereka tidak selari dengan strategi kami,” kata kenyataan itu.

“Kami akan terus membekalkan sokongan kepada Ferrari untuk peralihan perniagaan yang lancar, hingga April 2023.”

Dengan ini, berakhirlah satu era yang bermula sejak 2008. Menurut wakil Ferrari di rantau ini yang dilaporkan oleh Caricarz, kerjasama mereka dengan Naza akan berakhir secara rasmi pada 8 April 2023.

Ferrari berkata: “Dalam tempoh peralihan ini, Ferrari S.p.A akan menetapkan perkara berkaitan jualan dan selepas-jualan untuk para pelanggan sehingga kami dapat mengesahkan rakan kongsi baharu.”

Ferrari juga menegaskan komitmen mereka untuk pasaran Malaysia dan akan terus menepati permintaan serta berhubung dengan pelanggan di sini.

Pada masa ini, Naza Italia hanya mempunyai jenama Maserati selain Ferrari. Di bawah naungan Naza Automotive Group pula adalah jenama-jenama sedia ada seperti Ducati, Suzuki, dan rangkaian pengedaran Mercedes-Benz.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved