fbpx

Kerja pemandu e-hailing boleh beli Nissan GT-R? Lelaki ini buktikan ia tidak mustahil

pemandu grab pakai nissan gt-r 01

DENGAN harga yang bermula dari ratusan ribu ringgit untuk unit terpakai dan jutaan ringgit untuk unit baru, Nissan GT-R bukanlah sebuah kereta yang boleh dikategorikan sebagai ‘mampu milik’.

Malah, kos penjagaannya juga amat tinggi dan ini menyebabkan GT-R hanya mampu dimiliki oleh mereka yang benar-benar berduit.

Bagaimanapun, dalam satu video yang dimuat naik oleh pemilik akaun TikTok @koocester, seorang lelaki dari Singapura membuktikan bahawa memiliki supercar bergelar Godzilla itu bukanlah sesuatu yang mustahil walaupun hanya bekerja sebagai pemandu e-hailing.

Ketika ditanya mengenai pekerjaannya, pemandu berbaju T hitam itu dengan tenang menjawab beliau hanyalah seorang pemandu Grab dan Lalamove.

Apabila disoal bagaimana beliau mampu membeli sebuah GT-R pula, pemuda itu berkata beliau berjimat cermat.

@koocesterAs a former pandarider, it is possible! Respect the hustle!♬ original sound – Koocester

Beliau juga sempat memberi nasihat kepada golongan muda supaya rajin menyimpan, elakkan berboros, berbelanja dengan bijak dan juga berkongsi rezeki bersama ibu bapa.

Menerusi komen yang ditinggalkan, rata-rata netizen seakan tidak percaya bahawa pemuda itu hanya bekerja sebagai pemandu e-hailing. Tidak kurang juga ada yang mengatakan beliau mungkin salah seorang pengasas Lalamove atau mempunyai saham di syarikat tersebut.

Anda sebagai pembaca boleh memilih untuk mempercayainya atau tidak, namun tidak boleh dinafikan bahawa nasihat yang diberikan itu memang benar.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved