fbpx

Subaru Forester dikemaskini untuk 2023 – EyeSight 4.0, dari RM174k

subaru forester 2023 thumb

TC Subaru Sdn Bhd hari ini memperkenalkan Forester yang dikemaskini untuk 2023. Ia membawakan pembaharuan merangkumi EyeSight 4.0, penambahbaikan dari segi ciri dan kelengkapan, serta kosmetik.

EyeSight 4.0 didatangkan standard untuk semua varian Forester, kini dengan sembilan ciri, antaranya Autonomous Emergency Steering, Adaptive Cruise Control, Lane Departure Warning, Lane Departure Prevention, Pre-Collision Braking, Subaru Rear Vehicle Detection, dan High Beam Assist.

X-MODE yang merupakan butang untuk mengawal Symmetrical All-Wheel Drive juga telah ditambah baik untuk Forester 2023. Ia mempunyai mod Snow/Dirt dan Deep Snow/Mud (bergantung kepada varian) dan kini didatangkan dengan fungsi X-MODE Auto Restore dan Hill Descent Control.

Dari segi rupa dan penampilan, Subaru Forester 2023 diberikan dua kit badan baharu iaitu GT Lite dan GT Edition, masing-masing dengan lip depan dan belakang, skirt sisi, dan rim (18-inci atau 17-inci bergantung kepada varian).

Harus diketahui bahawa kit badan ini direka oleh Giken Co. Ltd dan Masahiko Jack Kobayashi, iaitu dari pasukan asal Subaru yang terlibat dalam reka bentuk 12 model termasuk WRX STI.

Di dalam kabin pula, Subaru Forester 2023 mendapat tempat duduk kulit dengan jahitan berlian dwi-tona, dengan logo GT di sisi. Forester 2023 boleh didapati dengan tujuh warna; Crystal White, Ice Silver Metallic, Crystal Black Silica, Horizon Blue Pearl, dan tiga warna baharu (Cascade Green Silica, Magnetite Gray Metallic, dan Brilliant Bronze Metallic).

Subaru Forester masih dikuasakan oleh enjin boxer 4-silinder dengan output 154hp dan 196Nm tork. Enjin ini digandingkan dengan kotak gear CVT dan sistem pacuan Symmetrical AWD.

Harga bagi Forester 2023 adalah seperti berikut:

Forester 2.0i-L Eyesight: RM174,288
Forester 2.0 i-L EyeSight GT Lite: RM180,288
Forester 2.0 i-S EyeSight: RM184,288
Forester 2.0 i-S EyeSight GT Edition: RM196,288

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved