fbpx

MINI Electric Resolute Edition – 90 unit sahaja, RM211,164

02. The New MINI Electric Resolute Edition

MINI Malaysia telah melancarkan model edisi terhad MINI Electric Resolute Edition di Malaysia Autoshow 2023 yang berlangsung di MAEPS, Serdang hari ini.

Terhad kepada 90 unit sahaja, model Resolute Edition membawakan rekaan serta ciri-ciri kefungsian eksklusif yang menjadikan EV itu lebih menarik secara visual.

Di samping penawaran warna Rebel Green yang ditampilkan ini, MINI Electric Resolute Edition juga boleh didapati dalam warna Enigmatic Black dan Nanuq White.

Setiap warna dipadankan dengan kemasan Resolute Bronze pada lampu hadapan, gril, lampu belakang, serta hendal pintu dan but. Juga tidak dilupakan kemasan Piano Black pada bingkai dalaman gril, logo dan lencana model.

Imej model edisi terhad ini dilengkapkan dengan set roda aloi Electric Collection Spoke berukuran 17 inci.

Di dalam, elemen yang paling menonjol adalah upholsteri fabrik/kulit Black Pearl Light Chequered yang diperbuat daripada botol-botol PET yang dikitar semula.

Selain itu, terdapat juga balutan kulit Nappa dan lencana Resolute pada stereng, serta corak garisan-garisan halus yang melengkung dalam warna emas pada papan pemuka dan ambang sisi.

Kelengkapan yang disertakan termasuklah kluster instrumen digital berukuran lima inci, skrin sentuh 8.8 inci dengan Apple CarPlay, sistem audio Harman Kardon, pengecas wayarles, paparan ‘head up’ dan kemasukan tanpa kunci.

Seperti versi standard, MINI Electric Resolute Edition dikuasakan oleh motor elektrik tunggal pada gandar hadapan yang menghasilkan 184 PS dan 270 Nm, membolehkan ia memecut dari 0 hingga 100 km/j dalam 7.3 saat sebelum mencapai kelajuan maksimum 150 km/j.

Model ini menggunakan bateri berkapasiti 32.6 kWh yang memberikan jarak pemanduan sejauh 232 km dengan satu cas penuh.

Untuk pengecasan pula, bateri tersebut mengambil masa 2 jam 30 minit untuk cas penuh dengan pengecas AC 11 kW, atau 36 minit dari 10 hingga 80 peratus dengan menggunakan pengecas DC 50 kW.

Harga jualan bermula dari RM 211,164. Ia hadir dengan waranti tanpa had perbatuan selama empat tahun, waranti bateri selama lapan tahun atau 100,000 km, serta servis berjadual percuma.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved