fbpx

Polis buru pemandu biar kanak-kanak berpaut di pintu

pemandu biar kanak-kanak berpaut

POLIS kini mengesan seorang pemandu trak pikap yang disyaki memandu secara cuai sehingga mendedahkan kanak-kanak kepada bahaya di jalan raya.

Pemangku Ketua Polis Daerah Gombak, Superintendan Noor Ariffin Mohamad Nasir berkata, pemandu Nissan Navara itu dikehendaki selepas perbuatannya telah tular dalam video di media sosial baru-baru ini.

Katanya, pihaknya telah terkesan satu rakaman video berdurasi 12 saat di media sosial yang dimuat naik memaparkan insiden pemandu Nissan Navara berwarna putih telah bersikap cuai dan mendedahkan bahaya kepada kanak-kanak.

“Penelitian dalam video itu mendapati pemandu itu bersikap cuba dengan cara memaut seorang kanak-kanak menggunakan tangan kanan di sebelah pintu pemandu ketika kenderaan sedang bergerak.

“Hasil siasatan awal yang dijalankan kejadian tersebut berlaku di Taman Industri Bolton, Batu Caves,” katanya dalam kenyataan.

Tambah Noor Ariffin, polis juga mengesan pemilik akaun media sosial berkenaan yang bertanggungjawab merakam dan menularkan video itu serta pemilik kenderaan yang terlibat dalam insiden itu.

Kes berkenaan sedang disiasat secara mendalam di bawah Seksyen 336 Kanun Keseksaan.

Pada masa yang sama, orang ramai yang melihat atau mempunyai maklumat mengenai kejadian ini diminta tampil membantu siasatan dan boleh menghubungi Pegawai Penyiasat Trafik, Inspektor Mohd Shaifuddin Mohd Nor di talian 017-6645812 atau Ibu Pejabat Polis Daerah Gombak di talian 03-61262222.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved