fbpx

Kebakaran motosikal di KLCC bukan berpunca dari skuter elektrik – Beam

kebakaran skuter beam 01

PENYEDIA mobiliti elektrik, Beam Malaysia berkata pihaknya sedia maklum mengenai beberapa skuter elektrik (e-skuter) miliknya musnah dalam kebakaran yang berlaku di depan pusat beli-belah Suria KLCC, Jalan Ampang petang semalam.

Menurut Beam, kemas kini susulan siasatan oleh pihak berkuasa, e-skuter mereka bukan punca kepada kebakaran itu.

“Beam lega kerana tiada pejalan kaki atau pengguna jalan raya tercedera dalam insiden itu. Kami ingin memaklumkan hasil dari siasatan pihak berkuasa terlibat, kenderaan kami tidak menjadi punca kebakaran itu,” kata Beam dalam satu kenyataan.

“Kami menzahirkan rasa simpati terhadap pemilik-pemilik motosikal persendirian lain yang musnah akibat kebakaran.

“Kami berterima kasih kepada pihak berkuasa atas tindakan pantas mereka membendung kebakaran, mengelakkannya dari merebak dan menyebabkan lebih kerosakan,” tambah Beam.

Menurutnya, keselamatan menjadi keutamaan untuk Beam, dan mereka menggunakan bahan dan teknologi dari gred tertinggi (aluminium gred pesawat) bagi memastikan ketahannya.

“Bateri-bateri yang dipasang pada setiap e-skuter Beam juga mematuhi piawaian keselamatan antarabangsa bagi memastikan standard tertinggi bagi keselamatan.”

Dalam kejadian semalam, sebanyak 13 buah motosikal dan empat e-skuter terbakar di kawasan parkir pusat beli-belah Suria KLCC,.

Komander Operasi Pegawai Bomba Kanan II, Mohd Iqbal Khan Malek Khan berkata, Pusat Gerakan Operasi Kuala Lumpur menerima panggilan kecemasan berkaitan kejadian itu pada jam 3:46 petang.

“Seramai 15 anggota dan pegawai bersama jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat Jalan Tun Razak bergegas ke lokasi kejadian,” katanya dalam kenyataan pada Khamis.

Mohd Iqbal Khan berkata, setibanya pasukan bomba dan penyelamat di lokasi kejadian mendapati sebanyak 13 motosikal dan empat buah e-skuter terbakar.

Beliau berkata, operasi pemadaman menggunakan teknik offensive dan defensive untuk memadam kebakaran.

Sumber gambar: Facebook Inforoadblock dan Malaysian Land Public Transport Fans (MLPTF).

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved