fbpx

Toyota Vios terima lebih 5,000 tempahan dalam tempoh sebulan

Toyota Vios pandu uji 03

UMW Toyota Motor (UMWT) memaklumkan bahawa Toyota Vios 2023 yang baru sahaja dilancarkan telah menerima tempahan melebihi 5,000 unit sejak tempahannya dibuka pada 24 Februari lalu.

Presiden UMWT, Ravindran K berkata maklum balas luar biasa terhadap Vios adalah bukti populariti model itu di pasaran Malaysia.

“Kami sangat teruja untuk memulakan tahun ini dengan pelancaran Toyota Vios serba baharu, yang mewakili komitmen kami dalam menyediakan kenderaan dan perkjidmatan berkualiti terbaik kepada pelanggan.

“Kami tidak sabar untuk mengharungi tahun penuh dengan peluang ini untuk memacu pertumbuhan dan pembangunan ekonomi Malaysia,” katanya.

Kini dalam generasi keempat, Vios serba baharu ditawarkan dalam dua varian iaitu 1.5E dan 1.5G, dengan harga bermula dari RM89,600 hingga RM95,900.

Ia dibina menggunakan platform Daihatsu New Global Architecture (DNGA), serta menampilkan enjin 2NR-VE 1.5-liter empat silinder Dual VVTi yang digandingkan bersama transmisi D-CVT.

Selain itu, ia juga didatangkan dengan Toyota Safety Sense (TSS) yang merangkumi ciri-ciri seperti Pre-Collision System, Lane Departure Warning, Lane Departure Prevention, Adaptive Cruise Control, Lane Keeping Control dan Auto High Beam.

Turut disertakan adalah 3D Panoramic View Monitor, Blind Spot Monitor serta Rear Cross Traffic Alert.

Model ini dikilangkan di kilang pemasangan Assembly Services Sdn Bhd (ASSB) di Bukit Raja, Klang, di mana ia memenuhi standard kualiti dalam seluruh proses pemasangan sejajar dengan “Toyota Way”.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved