fbpx

Sah! Honda WR-V bakal dilancar Q3 2023, dua lagi model serba baharu, satu facelift

honda wr-v 03

TIGA model Honda serba baharu bakal memasuki pasaran Malaysia selain satu lagi model facelift. Perkara ini diumumkan oleh Honda Malaysia dalam acara bersama media baru-baru ini.

Salah satu dari model serba baharu tersebut adalah SUV kecil (kompak), yang dijangka tiba pada suku ketiga tahun 2023, menurut pengumuman itu.

Sejurus pelancaran, Honda Malaysia akan menjadi pengeluar pasaran besar dari Jepun yang pertama menyertai segmen SUV kompak.

Ya, seperti yang anda dapat jangkakan, model ini adalah WR-V, yang telah berada di pasaran negara-negara jiran seperti Thailand dan Indonesia.

Honda WR-V adalah sebuah SUV kompak yang bersaing dengan Toyota Rocky dan Daihatsu Raize (kembar Perodua Ativa), dengan ukuran 4,060mm panjang, 1,780mm lebar, 1,608mm tinggi dan mempunyai kelegaan tanah 220mm.

Di Indonesia, Honda WR-V dikuasakan oleh enjin 1.5-liter naturally-aspirated DOHC i-VTEC dengan 121hp dan 145Nm tork, kotak gear CVT, dan pacuan roda-depan.

Menurut pengumuman Honda lagi, SUV itu bakal membawakan empat ciri utama iaitu rekaan menyerlah, teknologi maju, praktikaliti, dan keselesaan.

Teruja? Sama-sama kita nantikan kehadirannya nanti. Anda masih ada lebih enam bulan dari sekarang, sempat kumpul duit!

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved