fbpx

BMW X7 xDrive40i Pure Excellence versi facelift kini di Malaysia – RM655k

1. BMW X7 xDrive40i

SELEPAS melancarkan M340i xDrive dan 330Li M Sport tempoh hari, BMW Malaysia kini melancarkan pula model terbesar dalam barisannya iaitu X7 xDrive40i Pure Excellence.

Model facelift atau Life Cycle Impulse (LCI) ini menampilkan rekaan terbaharu persis 7 Series, serta trenkuasa mild-hybrid baharu yang lebih berkuasa.

Dari segi penampilan, X7 didatangkan dengan lampu LED terpisah yang merangkumi lampu nyalaan siang (DRL) dan lampu isyarat membelok pada bahagian atas dan lampu utama pada bahagian bawah.

Apron hadapan turut direka semula dengan gril kidney double-slat dan elemen krom pada liang bawah. Bahagian belakang pula menampilkan lampu dengan rekaan 3D dan jalur krom yang menghubungkan kedua-dua lampu berkenaan.

Ia ditawarkan dalam lima warna iaitu Sparkling Copper Grey Metallic, Blue Ridge Mountain Metallic, Skyscraper Grey Metallic, Mineral White Metallic, dan Black Sapphire Metallic.

Di dalam, terdapat BMW Curved Display yang terdiri daripada paparan informasi 12.3 inci dan skrin sentuh 14.9 inci. Sistem ini dikuasakan oleh BMW Operating System 8.

Ciri mewah ditonjolkan menerusi trim kayu Lindenwood Fineline, stereng sport dengan balutan kulit, pelapik bumbung Alcantara dan pencahayaan ambien.

Untuk pasaran Malaysia, X7 didatangkan dalam versi enam tempat duduk dengan kerusi individu pada barisan tengah. Setiap kerusi dibalut upholsteri Sensafin dengan jahitan dekoratif, dalam warna hitam atau Cognac.

Selain itu, model ini juga didatangkan dengan bumbung kaca panoramik, selain menawarkan ruang but berkapasiti 750 liter jika tempat duduk barisan ketiga dilipat.

X7 xDrive40i masih dikuasakan oleh enjin 3.0-liter enam silinder turbo namun output telah dipertingkatkan dari 333 PS/450 Nm kepada 380 PS/520 Nm. Kuasa disalurkan ke roda oleh transmisi automatik Steptronic Sport lapan kelajuan.

Enjin tersebut digandingkan dengan teknologi mild-hybrid dengan starter generator 48V yang mampu menjana 12 PS dan 200 Nm. Dari segi prestasi, model ini boleh memecut dari 0 hingga 100 km/j dalam 5.8 saat, 0.3 saat lebih pantas berbanding sebelum ini.

Untuk sistem bantuan pemandu pula, X7 disertakan dengan Parking Asistant Professional dan Driving Assistant. Parking Assistant Professional menggunakan sistem kamera dan ultrabunyi bagi membolehkan ia parkir secara automatik. Ia didatangkan bersama Reversing Assistant Professional.

Semetnara itu, Driving Assistant pula merangkumi ciri-ciri seperti Lane Departure Warning, Lane Change Warning dengan intervensi stereng aktif, Front Collision Warning dengan intervensi brek, Rear Crossing Traffic Warning, Rear Collision Prevention, Speed Limit Info dan Speed Limit Assist manual.

Harga jualan (atas jalan, tanpa insurans) BMW X7 xDrive40i Pure Excellence adalah RM 654,800. Ia didatangkan dengan waranti lanjutan lima tahun dan pakej servis.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved