fbpx

Volvo 3S Setia Alam sokong matlamat elektrifikasi 75 peratus menjelang 2025

volvo 3s setia alam 08

SIME Darby Swedish Auto hari ini membuka satu lagi pusat pameran pengedar Volvo, iaitu yang kedua di Malaysia selepas Sime Darby Motors City, Ara Damansara.

Fasiliti terbaharu itu adalah bertaraf 3S (jualan, servis dan alat ganti) dan terletak di tengah-tengah Setia Alam, Shah Alam.

Ia mempunyai keluasan 23,000 kaki persegi dan menawarkan bilik pameran serta piawaian perkhidmatan bertaraf global Volvo. Ia dijangka memberikan pelanggan pengalaman pembelian unik jenama itu.

“Volvo mensasarkan untuk pergi ke arah elektrik sepenuhnya (EV) menjelang 2030 tetapi di Malaysia, kami mensasarkan 75 peratus kereta yang dijual di sini adalah EV menjelang 2035. Dan pusat 3S terbaharu ini bersedia sepenuhnya menyokong matlamat kami itu,” kata Charles Frump, Pengarah Urusan Volvo Car Malaysia.

Bilik pameran ini dilengkapi dengan teknologi terkini termasuk empat ruang mengecas kenderaan di premis. Pengunjung juga akan dapat menikmati konsep berasaskan ruang tamu yang dihiasi dengan reka bentuk sentuhan Scandinavia yang melambangkan jenama Volvo. Malah, bekalan elektrik kemudahan ini tidak lama lagi akan dijana menggunakan kuasa solar.

Volvo Setia Alam terletak di No.3, Jalan Setia Alam Murni, U13/AH, Seksyen U13, 40170 Shah Alam, Selangor, dan beroperasi dari jam 8:30pg hingga 6:00ptg setiap hari.

Pelanggan yang berminat boleh mengunjungi www.volvocars.com/my/find-a-dealer atau https://swedishauto.com.my/ atau menelefon 03-5870 1188 untuk maklumat lanjut.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved