fbpx

Ford Ranger XL kini dengan versi single cab, ruang kargo paling luas dalam segmen – RM98,888

ford ranger single cab 2022 14

SELEPAS pengenalan Ford Ranger generasi baharu 2022 dan varian prestasi Raptor, kini versi single-cab pula diperkenalkan. Ia berasaskan varian XL, dan dijual pada harga RM98,888 atas jalan, tanpa insurans.

Ford Ranger single-cab XL 4X4 disasarkan untuk mereka yang banyak melakukan kerja berat. Menurut Ford, trak pikap ini menawarkan ruang kargo terbesar dalam segmennya di Malaysia.

Dengan ukuran 2,332mm panjang, 1,420mm lebar dan 540mm tinggi, ruang kargo di belakang membolehkan pelanggan untuk membawa lebih banyak barangan. Jarak kelegaan tanah juga lebih tinggi dengan 230mm.

Terdapat juga enam cangkuk kargo yang diletakkan pada tiub landasan logam bagi memudahkan pengguna mengikat barangan dengan selamat.

Untuk kepelbagaian ketika bekerja di lokasi luar, pintu ruangan kargo berkenaan boleh juga bertindak sebagai pelantar kerja dengan pembaris dan poket cengkam untuk mengukur, memegang dan memotong bahan binaan.

Ranger single-cab ini didatangkan dengan enjin 2.0-liter single-turbo yang menjana 170hp pada 3,500rpm dan 405Nm tork dari 1,750 hingga 2,500rpm. Hanya satu pilihan kotak gear iaitu manual 6-kelajuan, dihubungkan ke semua roda.

Ciri luaran Ranger ini termasuklah rim 16-inci, bampar depan dengan warna badan, gril hitam, lampu depan halogen, cangkuk depan, dan lampu DRL.

Walaupun merupakan trak pikap untuk kerja, ia tetap mendapat paparan instrumen digital, serta unit infotainment dengan skrin sesentuh 10.1-inci lengkap dengan SYNC 4A, Apple CarPlay dan Android Auto.

Ford Ranger single-cab hadir dengan pilihan warna Absolute Black, Aluminium Metallic, Arctic White, dan Meteor Grey. Trak pikap ini juga dilindungi dengan jaminan 5-tahun atau 160,000km.

Lihatkan Ulasan (1)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved