fbpx

Mitsubishi Triton Phantom Plus Edition dengan pakej aksesori unik, terhad 1,000 unit, RM140k

mitsubishi triton phantom plus edition 33

MITSUBISHI Motors Malaysia (MMM) hari ini memperkenalkan edisi khas untuk Triton iaitu Phantom Plus Edition. Ia hadir dengan pelbagai aksesori yang menaikkan lagi serinya, menampakkan Triton ini lebih rugged dan lasak.

Mitsubishi Triton Phantom Plus Edition boleh didapati dengan warna eksklusif Jet Black Mica dan terhad kepada 1,000 unit sahaja.

Di bahagian luaran, aksesori khas untuk Phantom Plus ini adalah bampar depan dan belakang khas berwarna hitam-merah, kemasan sisi pintu, dan rim aloi hitam 18-inci dengan tayar All-Terrain Yokohama Geolandar.

Terdapat juga Tailgate Assist, dekal badan Phantom Plus, spoiler khas di ruang kargo, dan paling menarik, lampu bumbung LED.

Di bahagian dalam, trak pikap ini mendapat tempat duduk balutan kulit dengan jahitan bertulis “Phantom Plus”, perakam video (dashcam), pemijak sisi dengan tulisan “TRITON”, karpet rekaan khas, dan sistem infotainmen berskrin 9-inci dengan sambungan Android Auto dan Apple Carplay.

Tiada perubahan pada enjin dan kotak gear, jadi Triton Phantom Plus Edition ini dipacu oleh unit 2.4-liter MIVEC dengan output 181hp dan 430Nm tork.

Kuasa disalurkan ke semua roda melalui kotak gear automatik 6-kelajuan, dan sistem pacuan semua-roda 4WD dengan sistem Easy Select.

Untuk keselamatan, tiada sistem ADAS seperti pada Triton Athlete, tetapi edisi khas ini masih dilengkapi dengan ciri seperti ABS, EBD, Brake Assist, Active Stability Control, Traction Control, Rest Reminder, Hill-Start Assist, dan Trailer Stability Assist.

Mitsubishi Triton Phantom Plus Edition dijual pada harga RM139,700, dan hadir dengan jaminan 5-tahun atau 200,00km (yang mana dahulu).

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved