fbpx

UMW Toyota jual hampir 9,000 kenderaan pada Jun 2022

toyota corolla cross hybrid showroom 2022 23

UMW Toyota Motor (UMWT) mengumumkan bahawa untuk bulan Jun 2022, ia berjaya mencatat jualan sebanyak 8,939 unit, dengan 8,870 unit disumbangkan oleh Toyota dan 69 unit oleh Lexus. Angka itu menunjukkan peningkatan berbanding jualan keseluruhan pada Mei iaitu 7,579 unit.

Dengan angka jualan Jun ini, jualan tahunan UMWT kini berada pada 45,911 unit bagi kedua-kedua jenama, 35% lebih tinggi berbanding 34,111 unit yang dicatatkan pada tempoh yang sama tahun lalu.

Menurut UMWT, penamatan tempoh pengecualian cukai jualan dan perkhidmatan (SST) dijangka akan memberikan impak negatif jangka pendek pada jualan, namun kesannya akan dikurangkan dengan tanda-tanda awal pemulihan semula bekalan semi konduktor dan cip mikro pada separuh kedua tahun ini.

Ini membolehkan syarikat meningkatkan produksi dan dengan pelancaran model-model baharu yang lebih canggih, pelanggan mempunyai lebih banyak pilihan.

“Masuk ke separuh kedua 2022, UMW Toyota Motor kini memfokuskan kepada ‘Extra Mile’ untuk memberikan pemilik Toyota pengalaman pemilikan dan selepas jualan terbaik. Memandang ke depan, perubahan tingkah laku pengguna mungkin akan meletakkan nilai pada teknologi automotif termaju dan ciri keselamatan komprehensif yang disokong oleh pelbagai perkhidmatan selepas jualan,” kata Ravindran K, Presiden UMW Toyota Motor.

Seperti yang diumumkan pada Jun lalu, UMWT akan melancarkan Toyota Veloz serba baharu. Ditawarkan dalam satu varian sahaja, pengganti Avanza itu hadir dengan enjin 1.5-liter dan transmisi D-CVT serta platform Daihatsu New Global Architecture (DNGA) dengan suspensi baharu.

Selain itu, ia juga dilengkapi dengan sistem keselamatan Toyota Safety Sense (TSS), skrin sentuh berukuran sembilan inci dengan Apple CarPlay dan Android Auto, dan tidak dilupakan pengecas wayarles Qi.

 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved