fbpx

UMW Toyota catat 36,972 unit jualan sehingga Mei 2022, lebih baik dari tahun lepas

toyota camry 2022 drive 104

UMW Toyota Motor terus berada dalam rentak yang baik untuk tahun ini, dimana mereka telah mendaftarkan 7,442 unit kenderaan untuk Mei, dan 137 unit Lexus.

Setakat penghujung Mei 2022, UMW Toyota telah menyerahkan sejumlah 36,972 unit kenderaan Toyota dan Lexus.

Ini merupakan peningkatan sebanyak Sembilan peratus berbanding tempoh sama tahun lepas dengan 34,026 unit kenderaan walaupun jualan kenderaan tahun ini dijangka agak perlahan.

Ini kerana dengan gangguan bekalan semikonduktor, pengeluar agak bergelut untuk meningkatkan jumlah pengeluaran mereka. Tambahan lagi, kembalinya cukai jualan dan perkhidmatan (SST) selepas Jun 2022 akan turut membantutkan sedikit angka jualan.

Jadi, ada yang mahu mengambil kesempatan sebelum kembalinya SST.

“Dalam kita memasuki separuh masa kedua tahun ini, kami di UMW Toyota sangat menghargai sokongan yang diberikan pelanggan,” kata Ravindran K, presiden UMW Toyota Motor.

Untuk itu, UMW Toyota menawarkan penjimatan sebanyak RM4,000 untuk Yaris dan Vios. Bulan ini juga bakal memperlihatkan penjimatan serta rebat untuk pelanggan serta bakal pemilik Toyota.

Untuk maklumat lanjut, layari www.toyota.com.my atau hubungi 1-800-8-TOYOTA (869682).

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved