fbpx

Nissan Serena S-Hybrid facelift dilancarkan – 2 varian, harga bermula bawah RM150k

nissan serena s-hybrid facelift 06

Edaran Tan Chong Motor (ETCM) hari ini melancarkan Nissan Serena S-Hybrid versi facelift yang hadir dengan pelbagai penambahbaikan. MPV mewah tujuh tempat duduk itu untuk telah dibuka untuk tempahan pada Jun lalu.

Seperti sebelum ini, Serena S-Hybrid akan ditawarkan dalam dua varian iaitu Highway Star dan Premium Highway Star. Harga jualan (termasuk SST, tanpa insurans) bermula dari RM149,888 untuk varian Highway Star dan RM162,888 untuk Premium Highway Star.

Menurut ETCM, pelanggan ‘early bird’ yang membuat tempahan awal mendapat pakej perkhidmatan penyelenggaraan percuma sebanyak lima kali secara selang seli (termasuk alat ganti dan buruh) dan waranti selama lima tahun tanpa had perbatuan.

Penampilan Serena S-Hybrid telah diberikan suntikan segar menerusi gril V-motion berkrom yang lebih besar dan berani, lampu LED projektor baharu, rim aloi 15 inci (16 inci untuk Premium) dan grafik berbentuk ‘S’ pada lampu belakang.

Turut tersedia adalah pintu gelongsor berkuasa pada bahagian kiri dan kanan kenderaan. Pintu ini boleh dibuka tanpa menggunakan tangan, bermakna penumpang hanya perlu menghayunkan kaki di bahagian bawah pintu, dengan syarat kunci berada di dalam poket. MPV ini juga mempunyai pintu tailgate berkembar yang boleh dibuka dengan dua cara berbeza.

Masuk ke dalam, Serena S-Hybrid menyediakan tujuh tempat duduk yang boleh disusun dalam 13 konfigurasi berbeza. Kerusi kapten disediakan pada barisan kedua, manakala teknologi Zero Gravity terdapat pada tempat duduk barisan pertama dan kedua. Untuk varian Premium Highway Star, tempat duduk dibalut kulit nappa dalam warna coklat atau hitam.

Antara kelengkapan yang disediakan termasuk stereng ‘flat bottom’, paparan bantuan pemandu berukuran tujuh inci, butang penghidup enjin i-Key, sistem pendingin hawa dwi zon dan butang Cruise Control. Sistem infohibur pula terdiri daripada skrin sentuh sembilan inci dengan Apple CarPlay dan Android Auto, enam pembesar suara dan juga skrin 11.6 inci yang dipasang pada bumbung.

Sistem keselamatan diberi penambahbaikan dalam bentuk Nissan Intelligent Mobility yang merangkumi ciri-ciri seperti Intelligent Predictive Forward Collision Warning & Braking, Lane Departure Alert, Rear Cross Traffic Alert dan Blind Spot Warning. Turut disertakan adalah Around View Monitor dengan ciri Moving Object Detection, enam beg udara, Hill Start Assist dan Intelligent Driver Alertness.

Tiada sebarang perubahan mekanikal pada model facelift ini, bermakna Serena S-Hybrid masih kekal dengan enjin petrol 2.0-liter CVTC yang menghasilkan 150PS dan 200Nm, serta transmisi jenis X-Tronic CVT. Ia dipadankan dengan motor elektrik ECO dengan 2.6PS/48Nm yang ditugaskan untuk membantu mengurangkan beban enjin ketika mula bergerak.

Menurut Nissan, gandingan enjin dan motor elektrik berkenaan mampu memberikan tahap kecekapan bahan api serendah 14.2 km/l mengikut kitaran NEDC, dan jarak pemanduan sehingga 852km dengan satu tangki penuh.

 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved